mdcr.cz (MD ČR)
Přeprava  |  14.09.2021 11:04:54

Po novém mostě v Čelákovicích na trati mezi Nymburkem a Prahou projíždějí první vlaky

Nový železniční most přes řeku Labe v Čelákovicích začíná sloužit dopravě, jednokolejný zkušební provoz je na něm zaveden od 15. září. Výstavba mostu, který je součástí rekonstruované trati mezi Lysou nad Labem a Čelákovicemi, trvala 19 měsíců. Do plného provozu bude stejně jako celý traťový úsek uveden 15. prosince.
Po novém mostě v Čelákovicích projíždějí první vlaky
"Stavaři dokončili železniční most přes Labe v Čelákovicích a můžou po něm vyjet první vlaky. Modernizace trati do Lysé nad Labem umožní rychlost až 140 km/h a zvýší kapacitu dráhy. Stavební práce začaly v roce 2019, zcela pak skončí v lednu 2022. Náklady jsou celkem 1,8 miliardy korun a jsou spolufinancovány z fondů EU," říká ministr dopravy Karel Havlíček.

Výměna mostu v Čelákovicích byla klíčovou částí celé stavby. Původní přemostění už nevyhovovalo současným potřebám železniční dopravy zejména kvůli svému šířkovému uspořádání a technickému stavu, proto bylo nahrazeno novou nosnou konstrukcí s délkou 160 metrů a váhou 1277 tun, došlo také k úpravě spodní stavby.

Nejdříve je zprovozněna 1. traťová kolej v úseku KáranýČelákovice, která dosud procházela renovací, a zároveň se vyloučí provoz na 2. traťové koleji. Její rekonstrukce zahrne železniční svršek, spodek, mosty a podchod. Obdobně se práce vystřídají i na zastávce Čelákovice-Jiřina, kde se stavbaři přesunou z 1. na 2. nástupiště. Obě budou nově disponovat výškou 550 mm nad kolejí, což zajistí pohodlný nástup do vlaků. Vybudují se rozšířené přístřešky a všechny prostory budou bezbariérově přístupné. V blízkosti zastávky bude také nová cyklověž.




Hlavním cílem modernizace mezi Lysou nad Labem a Čelákovicemi je zvýšení traťové rychlosti až na 140 km/h, spolu s vyšší kapacitou dráhy. Stavební práce začaly v polovině roku 2019 a v první fázi se týkaly úseku z Lysé nad Labem do nově vybudované odbočky Káraný. Ta díky vložení čtyř nových výhybek umožňuje vlakům přejíždět z jedné koleje na druhou. V úseku se také kompletně zrekonstruovalo kolejiště, mosty a propustky. Veškeré stavební práce by měly skončit v lednu příštího roku. Celkové investiční náklady jsou vyčísleny na 1 820 788 824 bez DPH. Projekt je spolufinancovaný Evropskou unií z programu Nástroj pro propojení Evropy (CEF).




K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688