skoda-auto.cz (Škoda auto)
Auto Moto  |  23.07.2021 09:00:56

Oliver Stefani: „Nová FABIA působí mnohem dynamičtějším a vyzrálejším dojmem“

Jak byste popsal čtvrtou generaci modelu FABIA?

Oliver Stefani: Nová FABIA působí mnohem dynamičtějším a vyzrálejším dojmem než její předchůdkyně. Je to moderní a elegantní vůz, který svými novými proporcemi a liniemi vzbuzuje více emocí. Interiér je zaměřen především na cestující, na ergonomii ovládání a zejména tradiční nadprůměrnou prostornost.

Jaké jsou z Vašeho pohledu ty nejvýraznější designové prvky nového modelu FABIA?

Stefani: Kolik na to mám času? (Smích.) U nové generace jsme totiž značně přepracovali mnoho detailů: ploché světlomety a jejich ostré linie, LED moduly světlometů, které vypadají jako ledové krystaly či skulpturálně tvarovanou kapotu motoru spolu s dynamicky skloněnou linií střechy. Na předních dveřích jsou linie karoserie stylizovány do tvaru klínu české vlajky. Kulaté výdechy ventilace a měkčené, z části textilní materiály dodávají interiéru výrazně modernější vzhled. A úplnou novinkou pro značku ŠKODA je nápis FABIA na obou stranách kapličky přístrojového panelu – podle mě velmi pěkný detail.

Jaké to pro Vás bylo, navrhovat čtvrtou generaci modelu FABIA nově od úplného základu?

Stefani: Byl to zcela nevšední úkol. Vždyť FABIA je již přes 20 let důležitou součástí našeho produktového portfolia. Pro čtvrtou generaci modelu jsme použili současný designový jazyk ŠKODA a zároveň jsme se snažili pečlivě uchovat esenci toho, co FABIA ztělesňuje.

Co je tou zmiňovanou esencí modelu FABIA? Co je typické pro všechny generace modelu?

Stefani: ŠKODA FABIA je praktická a funkční, nabízí mimořádně velký prostor pro rodinu a vyniká skvělým poměrem ceny a výkonu. Každá generace modelu FABIA navíc nabízí nejnovější technologie a moderní design, který zřetelně vidíme i nyní u ještě dynamičtější a emotivnější čtvrté generace. Díky tomu se naše portfolio zákazníků rozšiřuje o další cílovou skupinu, která se více orientuje na sport a životní styl.

Čím se nová FABIA liší od svých konkurentů?

Stefani: Jsem obzvláště hrdý na to, že sportovně elegantní tvar jde ruku v ruce s vynikající aerodynamikou. S koeficientem odporu Cd = 0,28 dosahuje nová FABIA nejlepší hodnoty ve svém segmentu, a proto je na silnici mimořádně efektivní a hospodárná. V interiéru se mi obzvlášť líbí čistý a symetrický design.

Jak si rozdělujete úkoly ve Vašem designérském týmu?

Stefani: Za exteriérový design je zodpovědný Karl Neuhold. Jeho tým musí brát v potaz technické požadavky, jako jsou proporce nebo aerodynamika, a skloubit je s požadavky designu. Interiérový design má na starosti Peter Olah. S interiérovými designéry úzce spolupracuje Kateřina Vránová. Její oddělení Color & Trim kromě svěžích barev vneslo do nového modelu FABIA i hodnotné materiály jako jsou látkové potahy již známé z přístrojových desek modelů OCTAVIA a ENYAQ iV.

Jak funguje spolupráce ve Vašem týmu? Udáváte jako šéfdesignér směr?

Stefani: Ne, je to týmová práce. Jednou z našich silných stránek je mezinárodnost našich zaměstnanců. To tvoří obrovskou zásobárnu nápadů pramenících z velmi odlišných kultur. Je důležité, aby každý mohl přispět svými vlastními nápady a aby žádná myšlenka nebyla ukvapeně zamítnuta. Vždy se snažíme každému nápadu dát prostor a čas potřebný k tomu, aby dozrál.

Česká automobilka existuje již více než 125 let. Inspirujete se historickými modely?

Stefani: Rozhodně. Trávím hodně času ve ŠKODA Muzeu a prohlížím si historická vozidla. Kvalita a řemeslné zpracování těchto aut je impozantní. Málokterá automobilka ve světě má takovou tradici a možnost inspirovat se skvosty, jako je třeba výroba českého křišťálu. Při pohledu do budoucnosti nám historie značky ukazuje směr – víme, odkud pocházíme a jsme si vědomi toho, co s sebou značka ŠKODA nese. To nás inspiruje a vede. Vezměte si třeba vůz ŠKODA POPULAR MONTE CARLO, můj nejoblíbenější kousek ze sbírek našeho muzea – jedinečně krásný, velmi elegantní, dynamický… Zkrátka vůz snů, který může být zdrojem inspirace i pro dnešní modely. Například Crystal Face modelu ŠKODA ENYAQ iV vychází z chromované ochranné mřížky na světlometech vozu POPULAR MONTE CARLO. Jinak jako designéři čerpáme inspiraci z umění, architektury nebo i z každodenního života. Stačí se na svět dívat otevřenýma očima.

Na co by se měli zákazníci zaměřit při výběru nového vozu?

Stefani: Na design, samozřejmě! Žertuji, nicméně při nákupu automobilu hraje design vždy důležitou roli. Koneckonců, je to první věc, kterou vidíte při každém nastupování do vozu. Design by měl vzbuzovat emoce, protože díky emocím můžeme lidi oslovit a pro něco je nadchnout. Často je to nejdůležitější důvod, proč jsme se rozhodli konkrétní automobil koupit nebo ne. Totéž platí pro interiér. V autě by se měl člověk cítit pohodlně, protože v něm tráví spoustu času. Kromě toho si myslím, že je důležité dbát nejen na moderní technologie, pohodlí a bezpečnost, ale věnovat dostatečnou pozornost také kvalitě zpracování. Nová FABIA je vozem, který splňuje všechna tato kritéria – a na to jsem hrdý.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář







Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688