(Kurzy.cz)
Tržby Huawei v r. 2020 rostly o 3,8% na 891,4 mld. juanů
Společnost Huawei zveřejnila výroční zprávu za rok 2020, obchodní výsledky jsou i přes zpomalení růstu do značné míry v souladu s prognózami. Tržby v roce 2020 dosáhly 891,4 miliardy čínských jüanů (136,7 miliardy amerických dolarů[1]), což představuje meziroční nárůst o 3,8 %. Čistý zisk vystoupal na 64,6 miliardy čínských jüanů (9,9 miliardy amerických dolarů), a zaznamenal tak meziroční nárůst o 3,2 %.
Navzdory provozním obtížím, které společnosti v letech 2019 a 2020 způsobily sankce ze strany USA, Huawei zadala nezávislý a objektivní audit finančních výkazů, ke kterému vyzvala auditorskou společnost KPMG. Dokument vytvořený auditorskou společností představuje standardní, nijak neupravované stanovisko auditora. Huawei tímto stvrzuje, že bez ohledu na okolnosti hodlá i nadále zůstat transparentní a bude poskytovat vládám, zákazníkům, dodavatelům, zaměstnancům a partnerům přístup k provozním údajům společnosti.
V průběhu roku 2020 pokračovala společnost Huawei v zajišťování stabilního provozu více než 1 500 sítí ve více než 170 zemích a regionech. I přes omezení, která přinesl boj s pandemií Covid-19, tak společnost pomohla pracovat i učit se na dálku a nakupovat přes internet lidem po celém světě. Ve spolupráci s operátory společnost pomohla i v tak složité době nabídnout zákazníkům propojení se všemi oblastmi jejich života a podílela se na implementaci více než 3 000 globálních 5G inovačních projektů ve více než 20 průmyslových odvětvích, jako je například těžba uhlí či výroba oceli.
V uplynulém roce společnost Huawei zintenzivnila své úsilí v oblasti vývoje inovativních řešení pro firemní zákazníky v rámci různých průmyslových odvětví a zaměřila se na vytváření digitálního ekosystému, který je postavený na spolupráci a sdílení úspěchů. Během pandemie společnost Huawei poskytla technické znalosti a řešení, které měly zásadní význam v boji proti onemocnění. Jedním z příkladů je diagnostické řešení založené na HUAWEI CLOUD podporované umělou inteligencí, které pomohlo snížit zátěž nemocnic po celém světě. Společnost Huawei také spolupracovala na spuštění cloudových online vzdělávacích platforem pro více než 50 milionů studentů základních a středních škol.
Díky zavedení operačního systému HarmonyOS a ekosystému Huawei Mobile Services (HMS) udělala spotřebitelská divize společnosti Huawei velký krok kupředu, a to zejména se svou strategií Seamless AI Life (1+8+N)[1], která zákazníkům poskytne inteligentní zážitek napříč všemi zařízeními a prostředími se zaměřením na chytrou kancelář, fitness a zdraví, inteligentní domácnost, pohodlné cestování a zábavu.
„V uplynulém roce jsme i přes veškeré nesnáze zůstali silní,“ prohlásil Ken Hu, předseda představenstva společnosti Huawei. „Nadále jsme inovovali, abychom vytvářeli hodnoty pro naše zákazníky, abychom pomohli bojovat proti pandemii a přispěli k ekonomickému oživení a růstu společností po celém světě. Zaměřili jsme se na posilování našich aktivit a díky tomu jsme dosáhli takových výsledků, které jsme odhadovali. S našimi zákazníky a partnery budeme i nadále úzce spolupracovat na podpoření rozvoje celé společnosti, jejího ekonomického růstu a udržitelného rozvoje,“ dodal k situaci v loňském roce Ken Hu.
[1] Přepočteno na americké dolary (USD) pomocí závěrečného kurzu na konci roku 2020: 1,00 USD = 6,5198 CNY
[1] Propojený („bezešvý“) život založený na umělé inteligenci – 1 chytrý telefon propojený sdílením až s 8 dalšími zařízeními jako je tablet, počítač, chytrá televize, sluchátka, chytré hodinky, VR/AR brýle, které může uživatel přes 4G/5G připojení využít v N prostředích jako je chytrá kancelář, chytrá domácnost, při cestování, sportu ad.
Pavel Košek
ředitel korporátní komunikace Huawei
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz