Nabídka CNG variant je kompletní. Na český trh vstupuje OCTAVIA G-TEC v karosářské verzi liftback a s manuální převodovkou
OCTAVIA s motorem 1,5 G-TEC o výkonu 96 kW (130 k) a šestistupňovou manuální převodovkou je k dispozici pro liftback i kombi ve výbavových stupních Active, Ambition a Style. Protože však tento pohon lze kombinovat i s akčními modely, podařilo se doporučenou startovní prodejní cenu dostat na velmi příznivou hodnotu 530 900 Kč. Jiří Maláček, vedoucí tuzemského zastoupení automobilky ŠKODA AUTO, k nabídce uvádí: „Věříme, že tato varianta ještě zvýší všeobecný zájem o vozy s alternativními pohony a stane se oblíbenou volbou flotilových zákazníků. Zejména jim vychází vstříc příznivými provozními náklady při vyšších kilometrových nájezdech a oproti standardním spalovacím motorům produkuje výrazně menší množství emisí.“
ŠKODA AUTO již tradičně sází na CNG jako alternativu ke klasickým palivům. Agregát 1,5 G-TEC o výkonu 96 kW (130 k) není ve čtvrté generaci modelu OCTAVIA úplným nováčkem, dosud se však pároval výhradně se sedmistupňovou převodovkou DSG. Pro modelové řady SCALA a KAMIQ je k dispozici pohonná jednotka 1,0 G-TEC s výkonem 66 kW (90 k), která se kombinuje výhradně s šestistupňovou manuální převodovkou a specifikací Style. U autorizovaných obchodních partnerů ŠKODA AUTO Česká republika lze tyto kompaktní automobily pořídit za doporučené prodejní ceny 482 900 Kč (SCALA), resp. 495 900 Kč (KAMIQ).
Přestože budoucnost v oblasti alternativních pohonů bude patřit zejména bateriově poháněným elektromobilům, CNG významně přispívá ke snižování emisí. Agregáty G-TEC jsou ve srovnání s běžnými spalovacími motory emisně čistší a mají výrazně nižší náklady na pohonné hmoty. Základ hnacího ústrojí tvoří zážehový motor TSI, který pracuje s proměnným časováním sacích ventilů dle tzv. Millerova cyklu. Kromě stlačeného zemního plynu je tedy schopen spalovat i benzín. Zásluhou provozu na CNG však produkuje až o čtvrtinu méně emisí oxidu uhličitého a až o tři čtvrtiny méně emisí oxidů dusíku. Navíc nevznikají téměř žádné pevné částice, což mimo jiné znamená, že se motory G-TEC obejdou bez filtru pevných částic. Do budoucna se navíc počítá s využitím biometanu, který tyto motory mohou spalovat bez jakýchkoliv úprav již dnes. To s sebou přinese další významný pokles emisí a za určitých okolností tak bude možné jezdit s vozy ŠKODA ve verzích G-TEC CO2 neutrálně.
Není divu, že poptávka zákazníků po těchto vozech stoupá – a to nejen mezi firemními klienty. U nejprodávanějšího modelu OCTAVIA se podíl motorizací G-TEC na celkových prodejích každoročně pohybuje kolem 5 %. Letos by se, i díky právě uváděnému provedení, měla tato hodnota ještě zvýšit. U modelů SCALA a KAMIQ se loňský podíl verzí G-TECH pohyboval kolem 2 %, také v těchto případech se očekávají meziroční nárůsty. Značka ŠKODA má nyní na českém trhu kompletní rodinu automobilů na CNG, které zůstanou součástí její nabídky i v příštích letech.
The post Nabídka CNG variant je kompletní. Na český trh vstupuje OCTAVIA G-TEC v karosářské verzi liftback a s manuální převodovkou appeared first on ŠKODA Storyboard.
Více zpráv k tématu PHM - benzín a nafta
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
25.03.2024 Šachista tradingovým mistrem světa: Jak Ján...
21.03.2024 Největší výzvy pro současné obchodníky? Názory...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz