Český výrobce vířivek posílil na zahraničních trzích
Foto: USSPA
Firma z Orlickoústecka loni prodala svým zákazníkům doma i v cizině zboží za 241 mil. Kč, objem nových zakázek se v roce 2020 meziročně zvýšil o dvě třetiny. Samotný export, kam směřuje zhruba polovina produkce společnosti, zaznamenal loni nárůst o 46 %, ze zemí USSPA posílila především v Německu, na Slovensku a ve Švýcarsku.
Na zahraničních trzích přitom panuje podobná situace jako v Česku. Zatímco zájem o komerční vířivky v důsledku omezení provozu hotelů a wellness center mírně klesá, segment privátních vířivek a domácích termálních bazénů swim spa naopak významně roste. Zákazníci investují i do dražších modelů vířivek a dopřávají si nadstandardní výbavu s vyšší přidanou hodnotou, jako je například automaticky ovládaných termokryt.
„Lidé si nejen u nás, ale i jinde v Evropě srovnali priority, více přemýšlejí o vlastním zdraví, o prevenci. Hledají způsoby, jak efektivně odpočívat doma, nabírat síly, regenerovat, ale také jak příjemně a přínosně trávit volný čas a kompenzovat si omezené možnosti cestování a dovolených,“ říká Kateřina Kadlecová, generální ředitelka a spolumajitelka USSPA.
Zatímco v samotných prodejích v zahraničí firma loni posílila, koronavirová opatření zbrzdila rozšiřování její prodejní sítě. „Nemohli jsme se pravidelně potkávat se svými obchodními partnery a zaškolovat nové dealery, klíčový oborový veletrh byl zrušený,“ vysvětluje Kateřina Kadlecová.
USSPA prostřednictvím distributorů působí ve dvaceti zemích Evropy, ve Španělsku má pak svou dceřinou společnost. Její plánovaná reorganizace musela být kvůli omezenému cestování a řadě omezení v souvislosti s nemocí covid-19 prozatím odložena.
Rok 2021 bude pro USSPA podle všeho nadále růstový, a to jak doma, tak v zahraničí. Výsledky prvních týdnů nového roku potvrzují, že trend investic do vybavení domácností stále posiluje. Po domácích vířivkách a bazénech je tak stále zvýšená poptávka.
Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Poslední zprávy z rubriky Export:
Přečtěte si také:
Prezentace
16.01.2025 Nejnadupanější telefon současnosti se začal…
27.12.2024 Stále více lidí investuje do bitcoinu.
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Překoná zlato v roce 2025 úroveň 3 000 USD? Prognózy se liší, důvody však zůstávají stejné
Petr Lajsek, Purple Trading
Cena ropy prolomila klíčovou úroveň. Kolik si připlatíme za pohonné hmoty?
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Svět se mění: 4 klíčové výzvy, na které musíte připravit své děti
Ole Hansen, Saxo Bank
Šokující předpovědi - Ceny elektřiny se zblázní a USA zdaní datová centra AI
?