(Kurzy.cz)
O2 v roce 2020: Růst datového provozu v době práce z domovů. Mobilní výnosy stagnují. Růstu zisku pomohly provozní úspory. o
- Síť O2 zaznamenala v době zvýšené práce z domova a distanční výuky výrazný nárůst provozu; fixní datový provoz vzrostl v roce 2020 meziročně o 54 %, mobilní dokonce o 70 %.
Přesto výnosy v mobilním segmentu zůstaly kvůli významně slabšímu roamingu a nižšímu prodeji telefonů meziročně stejné.
Výnosy ve fixním segmentu rostly zejména v oblasti ICT.
V České republice i na Slovensku O2 pro své zákazníky vydražil maximum spektra, na které měl dle podmínek obou aukcí nárok, respektive o které usiloval.
I ve čtvrtém čtvrtletí roku 2020 se ve finančních výsledcích společnosti O2 Czech Republic nadále projevoval negativní dopad pandemie koronaviru. „Přestože naše prodejny zůstaly v nouzovém stavu otevřené, zaznamenali jsme v roce 2020 téměř o čtvrtinu nižší návštěvnost. Klíčovou prioritou se i pro nás stala digitalizace obsluhy a inteligentní spolupráce mezi jednotlivými distribučními kanály, což přispělo k velmi vysoké loajalitě našich zákazníků, “ říká Jindřich Fremuth, generální ředitel a předseda představenstva O2 Czech Republic. „Zároveň jsme se aktivně zapojili do pomoci během těžkých dob. V boji s virem jsme podporovali jak stát, tak děti ze sociálně slabých rodin, které jsme připojovali do distanční výuky. Jsem velmi rád, že naše sítě a technologie zajistily bezproblémový přechod podstatné části země do online prostředí,“ dodává.
„Za celý rok 2020
zaostala finanční výkonost za naším interním očekáváním. Abychom kompenzovali
negativní dopad pandemie koronaviru zejména na naše mobilní výnosy, museli jsme
přistoupit ke snížení jak provozních, tak běžných investičních výdajů,“
komentuje výsledky společnosti Tomáš Kouřil, místopředseda představenstva a
finanční ředitel O2 Czech Republic a pokračuje: „I v této složité situaci s nejistým výhledem jsme pro naše zákazníky v
České republice i na Slovensku vydražili maximum nového spektra. To nám pomůže
i do budoucna udržet pozici technologického lídra.“
Celkový počet mobilních registrovaných zákazníků v České
republice dosáhl na konci roku 2020 celkem 5 968 tisíc. Zákaznická báze mobilních
smluvních služeb byla na úrovni 3 316 tisíc, počet zákazníků mobilních
předplacených služeb byl 1 907 tisíc, zatímco počet M2M SIM karet dosáhl 746
tisíc.
Počet služeb některého z tarifů O2TV (IPTV a OTT verze),
která funguje na pevné lince od O2 i na internetovém připojení od jakéhokoliv
poskytovatele, dosáhl k 31. prosinci 2020 celkem 529 tisíc včetně zákazníků,
kteří využívají měsíční balíčky O2TV Sport Pack online a O2TV HBO a Sport Pack.
Počet zákazníků fixního vysokorychlostního internetu přes
kabel i pomocí bezdrátové technologie dosáhl ke konci roku 2020 celkem 855
tisíc.
K 31. prosinci 2020 dosáhl počet aktivních zákazníků na
Slovensku dohromady 2 230 tisíc. Zákaznická báze mobilních smluvních služeb
byla 1 055 tisíc, zákazníků předplacených služeb bylo 720 tisíc a 455 tisíc
využívalo M2M služby.
Celkové konsolidované provozní výnosy dosáhly v roce 2020 na
hodnotu 39 771 mil. Kč, meziročně o 2,6 % více. Hlavními zdroji růstu byly
výnosy z O2TV, mobilních dat a ICT.
V České republice se provozní výnosy v roce 2020 zvýšily o
2,9 % na 32 252 mil. Kč. Výnosy v mobilním segmentu zůstaly meziročně stejné a
dosáhly 20 136 mil. Kč. V segmentu pevných linek vzrostly výnosy v roce 2020 o
7,9 % na 12 117 mil. Kč.
Na Slovensku se celkové provozní výnosy v roce 2020 zvýšily
meziročně o 0,4 % na 7 681 mil. Kč. Z toho mobilní výnosy poklesly o 2,4 % na 7
314 mil. Kč, respektive o 5,3 % na 277 mil. EUR.
Konsolidovaný provozní zisk EBITDA dosáhl v roce 2020 výše
13 321 mil. Kč, meziročně o 5,6 % více, zatímco konsolidovaný čistý zisk
vzrostl meziročně o 7,1 % na 5 846 mil. Kč.
O2 je největším operátorem na českém trhu. Hlasové,
internetové a datové služby poskytuje zákazníkům od domácností přes malé a
střední firmy až po velké korporace. O2 vždy nabízí ty nejmodernější
technologie. V současnosti se připravuje na příchod sítí páté generace (5G),
které jako první otestovalo v reálním prostředí. O2 je zároveň největším
poskytovatelem internetu pro domácnosti a firmy, který nabízí na 99 % adres. Fixní
připojení nejlépe funguje v kombinaci s modemem O2 Smart Box, který O2 vyvinulo
ve vlastní režii. Se svou službou O2 TV je největším provozovatelem
internetového televizního vysílání v Česku. Pro své zákazníky O2 nakoupilo řadu
exkluzivních sportovních práv a díky tomu nabízí nejatraktivnější sportovní
obsah na českém trhu. Společnost patří k největším hráčům v oblasti
hostingových a cloudových služeb, stejně jako v oblasti managed services a ICT.
Vzhledem k tomu, že se trendy v telekomunikačním odvětví významně mění,
zaměřuje se O2 rovněž na vývoj a nabídku jiných než tradičních
telekomunikačních služeb. K nim patří zejména finanční služby jako pojištění
zařízení, cestovní pojištění v mobilu nebo řešení elektronické evidence tržeb
O2 eKasa.
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz