Tatra chystá výrobu nákladních aut v Brazílii
Česká společnost Tatra Trucks chystá výrobu nákladních automobilů v brazilském státě Paraná. Novou továrnu Tatrabras hodlá uvést do provozu ve městě Ponta Grossa. Zástupci tuzemského výrobce na začátku září podepsali memorandum o investičním záměru v Curitibě, sídle vlády státu Paraná.
Ilustrační foto: Shutterstock?
Tatrabras bude zpočátku vyrábět 225 automobilů různých verzí ročně, do roku 2025 by měla roční výrobní kapacita továrny dosáhnout až 800 vozů. O nákladní automobily světoznámé značky mají zájem odběratelé z různých sektorů brazilské ekonomiky včetně zemědělství, důlního průmyslu nebo těžby dřeva. V další fázi by měla vozy Tatra ze závodu ve městě Ponta Grossa využívat také brazilská armáda.
DO CELÉ LATINSKÉ AMERIKY I AFRIKY
Ponta Grossa je významné průmyslové centrum vzdálené 115 kilometrů od Curitiby, ve které se již nacházejí dceřiné společnosti a pobočky mnoha významných světových firem. Z nové továrny by měly nákladní automobily TATRA 6×6 a 8×8 směřovat nejen na brazilský trh, ale rovněž do celé Latinské Ameriky a do Afriky.
Memorandum o investičním záměru zpečetilo výsledky roku a půl trvajícího jednání mezi společností Tatra Trucks, vládou státu Paraná a prefekturou města Ponta Grossa. Jeho slavnostního podpisu se zúčastnil také Carlos Massa Ratinho Junior, guvernér státu Paraná, a velvyslankyně ČR v Brazílii Sandra Lang Linkensederová. Projekt Tatrabras je podle velvyslankyně příkladem toho, jak strategicky uvažující české podniky naplňují svou současnou vizi a rozšiřují výrobní kapacitu mimo Evropu – v zemích s velkými trhy, jako je Brazílie.
Na hledání vhodného místa pro výstavbu nové továrny a zprostředkování rozhovorů s brazilskými partnery se české velvyslanectví v Brazílii významně podílelo.
Projekt továrny Tatrabras je podle guvernéra státu Paraná výbornou ukázkou toho, že slibné synergie zájmů lze najít i mezi zeměmi značně geograficky vzdálenými, pokud dotyčný zahraniční podnik prokáže dostatek zájmu a úsilí, je ochoten budovat svou firmu v Brazílii a má potřebnou podporu svého zastupitelského úřadu. Ratinho Junior dále ocenil výjimečné vlastnosti nákladních automobilů Tatra, jak odpovídá sloganu „Tatra takes you further“.
PŘÍNOS PROJEKTŮ PROPED
Tatra se začala zajímat o otevření továrny v Brazílii už v polovině devadesátých let minulého století a od počátku měla podporu české diplomacie. Konkrétní plán vznikl v průběhu podnikatelské mise z České republiky, kterou Velvyslanectví ČR v hlavním městě Brasília uskutečnilo v rámci projektů ekonomické diplomacie PROPED v dubnu 2019. Této mise se zúčastnil také Jaroslav Strnad, zakladatel holdingu Czechoslovak Group, jehož součástí je i výrobce automobilů Tatra Trucks.
Podmínky pro vznik továrny v Brazílii se dále upřesnily během dalšího projektu ekonomické diplomacie. Šlo o incomingovou misi do Česka, na jejíž organizaci se podílelo Ministerstvo zemědělství ČR v srpnu 2019. Mise se zúčastnili zástupci největších agropodniků státu Paraná a představitelé dopravních asociací. Během návštěvy Česka potvrdili významnou poptávku po odolných nákladních vozech v brazilském zemědělství a lesnictví. Právě tato poptávka byla jedním z klíčových faktorů při zvažování ekonomické udržitelnosti výroby automobilů Tatra v Brazílii.
Ondřej Kašina, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR v Brasília
The post TATRA CHYSTÁ VÝROBU NÁKLADNÍCH AUT V BRAZÍLII appeared first on MZV.
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz