mzv.cz (MZv ČR)
Ze světa  |  09.07.2020 15:50:00

Bulharsko hodlá investovat do železniční infrastruktury 3,3 mld. EUR

Bulharsko hodlá investovat do železniční infrastruktury 3,3 mld. EUR

09.07.2020 / 15:32 | Aktualizováno: 09.07.2020 / 15:50

Bulharská vláda plánuje mezi lety 2021 a 2027 investovat do výstavby železniční infrastruktury v zemi přibližně 6,5 mld. BGN (3,3 mld. EUR) s využitím fondů EU. Některé projekty by mohly využít unijní financování v rámci operačního programu Dopravní propojení (Transport Connectivity 2021-2027). Vláda již před několika dny oznámila, že zajistí ve formě spolufinancování 168,1 mil. BGN pro dva klíčové projekty, jež mají využít prostředky z fondů EU, a to rekonstrukce železničních křižovatek poblíž hlavního města Sofie a druhého největšího města v zemi, Plovdivu. S ohledem na schopnosti českých firem i jejich tradiční účast na budování a modernizaci železniční infrastruktury se jedná o potenciálně zajímavou oblast uplatnění, na což upozorňuje i připravované vydání Mapy strategických příležitostí MZV ČR pro tento rok.

Mezi projekty, u nichž se počítá s využitím evropských fondů z operačního programu Dopravní propojení 2021-2027, patří druhá část modernizace železničního úseku Elin Pelin - Kostenec, modernizace železniční trati spojující hlavní město Sofii s nedalekým městem Pernik, jakož i dostavbu železniční infrastruktury na trati Karnobat - Sindel. Konkrétní rozdělení projektů podle financování ze státního rozpočtu a fondů EU bude teprve upřesněno.

Podle ředitelky strategického rozvoje a investičních projektů státem vlastněné Národní společnosti pro železniční infrastrukturu (NRIC) se předpokládá i rozvoj železničních uzlů v městech Ruse, Varna a Gorna Orjachovica, spolu s výstavbou propojení mezi přímořským Burgasem a druhým největším městem v zemi, Plovdivem, přičemž by došlo i ke spojení jejich letišť. NRIC hodlá také kandidovat na financování z EU pro vybudování železničního propojení mezi městem Dragoman v sofijské oblasti a hranicí se Srbskem.

Státní železnice i železniční infrastruktura v Bulharsku patří mezi prioritní oblasti, kam je v posledních letech a také podle plánů do budoucna směřován značný objem finančních prostředků. Pro české firmy to může znamenat zapojení jak do obnovy vozového parku (lokomotivy, vagóny), tak i při budování a modernizaci infrastruktury (od výstavby přes modernizaci až po traťové zabezpečení).

Autor: Ing. Petr Vávra, zástupce velvyslance


K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688