(Kurzy.cz)
Turisti se do ČR zatím příliš nehrnou
PRAHA (ČIA) - Mediální kampaň, kterou chce Praha přilákat nazpět turisty, chystá Česká centrála cestovního ruchu (ČCCR). K propagaci metropole jako atraktivní turistické destinace chce centrála využít především blížícího se summitu NATO, cestovních veletrhů a dnů otevřených dveří. ČIA o tom informovala Radka Pomikálková z ČCCR. Podle výzkumu prováděného v šesti zahraničních zemích na jaře a znovu letos v říjnu poklesl zájem o Českou republiku nejméně o deset procent. "Turisté se zdaleka do Prahy nevrátili a obávám se, že ještě příští rok bude tato tendence pokračovat. Pokud se nám nepodaří zvrátit nepříznivý dojem, může být ještě hůř než letos," řekl na dotaz ČIA ředitel ČCCR David Gladiš. Devizové příjmy z cestovního ruchu dosáhly v loňském roce celkem 3,1 miliardy dolarů a tvořily tak 5,5 procenta HDP. V cestovním ruchu bylo v roce 2001 zaměstnáno 112,4 tisíc osob a celková zaměstnanost včetně nepřímé činila 490,7 tisíce pracovních míst. Výnos z cestovního ruchu tvoří v Praze polovinu celostátních výkonů v odvětví ubytování a pohostinství. Podle předsedy Hospodářské komory hlavního města Prahy Petra Kužela poklesly zisky pražských podnikatelů vlivem povodní v cestovním ruchu o polovinu. -hab-,-ph-,-joh-,-kaj- |
|
! Závěrečná zpráva parlamentní vyšetřovací komise k prodeji IPB ! |
Poslední zprávy z rubriky Obchod a služby:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz