NÁKUPNÍ CENTRA LÁKAJÍ STÁLE VÍCE LIDÍ
Tisková informace společností INCOMA Research a GfK Praha ze dne 8.10.2002 k výsledkům výzkumu „SHOPPING MALL 2002“
Pro 79 % obyvatel velkých měst představují nákupní centra zároveň místo, kde utratí v maloobchodě nejvíce peněz. Přitom 54 % domácností navštěvuje nákupní centrum minimálně jednou týdně, dalších 25 % alespoň 1x za 14 dní.
Tuto skutečnost potvrdil rozsáhlý spotřebitelský výzkum nákupních preferencí SHOPPING MALL 2002, který v závěru září realizovaly v devíti velkých českých a moravských městech společnosti INCOMA Research a GfK Praha.
Více než čtyři pětiny respondentů stráví cestou do nákupního centra maximálně 20 minut. Dlouhý čas ovšem stráví návštěvníci v samotném centru – jen pětina je s návštěvou centra hotova rychleji než za hodinu, nejvíce návštěvníků (62 %) se zde zdrží po dobu jedné až dvou hodin, pětina respondentů tráví v nákupním centru běžně tři hodiny i více.
Průměrná výše útraty při jedné návštěvě nákupního centra činí 1 225 Kč, zajímavé je že roste výší dosaženého vzdělání. Nejvyšší je v Praze, poměrně nízká naopak v Ostravě.
Největší část výdajů realizují návštěvníci center v hypermarketech. Zájem spotřebitelů se ovšem nesoustřeďuje jen na hypermarkety, ale i na specializované prodejny v nákupních pasážích – nejnavštěvovanější jsou prodejny drogerie a parfumerie, oděvů, tabáku a tisku a prodejny domácích potřeb.
Přestože by se mohlo zdát, že lidé již jsou nákupními centry nasyceni, opak je pravdou. 38 % oslovených tvrdí, že by trávili v nákupních centrech i více času, pokud by se jejich nabídka ještě zlepšila.
Kolik času trávíte obvykle v nákupním centru při jedné návštěvě?
(Pramen: SHOPPING MALL 2002, INCOMA Research + GfK Praha)
Trávil(a) byste v nákupním centru více času, kdyby se jeho nabídka zlepšila?
(Pramen: SHOPPING MALL 2002, INCOMA Research + GfK Praha)
Poslední zprávy z rubriky Obchod a služby:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz