Věra Stárová (GfK-Praha)
Obchod a služby  |  05.09.2002 08:48:40

Čerstvé potraviny představují jednu z hlavních rozvojových příležitostí pro maloobchod

 

Čerstvost a kvalita potravin jsou podle názoru českých zákazníků klíčovým faktorem při rozhodování o výběru prodejny rychloobrátkového zboží. Maloobchodníci jsou přitom nakupujícími kritizováni, že nevěnují dostatečný důraz prezentaci zboží a skladbě čerstvého sortimentu. Zejména řetězcové prodejny se podle výzkumů realizovaných mezi nakupujícími potýkají s problémy s personálem a s neosobním přístupem k zákazníkovi. Většina kategorií čerstvého zboží je tak v ČR stále ještě nejčastěji nakupována mimo velké moderní prodejny, především ve specializovaných prodejnách s obsluhou. Nezávislé prodejny zatím vítězí zejména v sortimentu masa a uzenin. Specializované prodejny v tomto případě uvádí jako hlavní nákupní místo 33 % českých domácností (viz Shopping Monitor 2001/02, GfK Praha a INCOMA Research).

Velké obchodní řetězce i menší nezávislí obchodníci v této etapě rozvoje českého trhu považují další zkvalitnění nabídky čerstvých potravin za jednu z největších rozvojových příležitostí. Firmy ze skupiny INCOMA, specializované na maloobchod, se tomuto trendu snaží vyjít vstříc a uvádějí na trh nové produkty, podporující rozvoj prodeje a marketingu čerstvého zboží.

INCOMA Research, člen světové výzkumné sítě GfK, přichází na trh s novou multiklientskou studií Shopping Insights 2002: Fresh Food 2002. Tento projekt, založený na kvalitativním výzkumu (na skupinových diskusích a hloubkových rozhovorech s nakupujícími čerstvých potravin), přináší první ucelený hloubkový pohled na tento segment  maloobchodního trhu. Studie, která je určena pro obchodní řetězce i dodavatele čerstvých potravin, přináší mj. odpovědi na tyto otázky:

  • Jak spotřebitelé chápou pojem čerstvosti?

  • Které potraviny vnímají jako čerstvé a které ne?

  • Co nakupující považují za projev čerstvosti u vybraných druhů potravin?

  • Do jaké míry je pro ně důležitý původ čerstvých potravin?

  • Jak jsou podstatné informace o kontrole kvality čerstvých potravin?

  • Kde a proč nakupují zákazníci čerstvé potraviny nejraději?

  • K jakým zlepšením by z pohledu nakupujících mělo dojít při prodeji čerstvých potravin (v různých typech prodejen)?

  •  Znají zákazníci výrobce či dodavatele čerstvých potravin? Nakolik je pro ně informace o výrobci a dodavateli důležitá?

Detailnější údaje o výzkumu jsou k dispozici na
http://shop.incoma.cz/listofsurveys/shoppinginsights2002_food.asp

Poradenská firma INCOMA Consult věnuje problematice čerstvých potravin třetí ze série specializovaných konferencí Retail in Detail. Konference se pod názvem Fresh Food 2002 uskuteční dne 8. 10. 2002 v hotelu Holiday Inn Prague Congress Centre. Obdobně jako při předchozích odborných setkání tohoto typu jde o formát specializované konference. Její účastníci mají možnost získat vysoce kvalitní informace od špičkových řečníků v přehledné a koncentrované podobě během jediného odpoledne. Na konferenci vystoupí např. zástupci společností Ahold, Bonduelle, Hortim, Oima či Tibett and Britten. Konference se koná s podporou generálního partnera, firmy TetraPak
Podrobné informace o konferenci jsou k dispozici na www.retail21.cz/retailindetail

Aktuální zprávy jsou průběžně k dispozici na www.retail21.cz


Kontakt: krasny@incoma.cz (tel: 0603/437 315)
Volně prodejné studie:
Shopping Insights - Fresh Food

 

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688