Čerstvé potraviny představují jednu z hlavních rozvojových příležitostí pro maloobchod
Čerstvost a kvalita potravin jsou podle názoru českých zákazníků klíčovým faktorem při rozhodování o výběru prodejny rychloobrátkového zboží. Maloobchodníci jsou přitom nakupujícími kritizováni, že nevěnují dostatečný důraz prezentaci zboží a skladbě čerstvého sortimentu. Zejména řetězcové prodejny se podle výzkumů realizovaných mezi nakupujícími potýkají s problémy s personálem a s neosobním přístupem k zákazníkovi. Většina kategorií čerstvého zboží je tak v ČR stále ještě nejčastěji nakupována mimo velké moderní prodejny, především ve specializovaných prodejnách s obsluhou. Nezávislé prodejny zatím vítězí zejména v sortimentu masa a uzenin. Specializované prodejny v tomto případě uvádí jako hlavní nákupní místo 33 % českých domácností (viz Shopping Monitor 2001/02, GfK Praha a INCOMA Research). Velké obchodní řetězce i menší nezávislí obchodníci v této etapě rozvoje českého trhu považují další zkvalitnění nabídky čerstvých potravin za jednu z největších rozvojových příležitostí. Firmy ze skupiny INCOMA, specializované na maloobchod, se tomuto trendu snaží vyjít vstříc a uvádějí na trh nové produkty, podporující rozvoj prodeje a marketingu čerstvého zboží. INCOMA Research, člen světové výzkumné sítě GfK, přichází na trh s novou multiklientskou studií Shopping Insights 2002: Fresh Food 2002. Tento projekt, založený na kvalitativním výzkumu (na skupinových diskusích a hloubkových rozhovorech s nakupujícími čerstvých potravin), přináší první ucelený hloubkový pohled na tento segment maloobchodního trhu. Studie, která je určena pro obchodní řetězce i dodavatele čerstvých potravin, přináší mj. odpovědi na tyto otázky:
Detailnější údaje o výzkumu jsou k dispozici na Poradenská firma INCOMA Consult věnuje problematice čerstvých potravin třetí ze série specializovaných konferencí Retail in Detail. Konference se pod názvem Fresh Food 2002 uskuteční dne 8. 10. 2002 v hotelu Holiday Inn Prague Congress Centre. Obdobně jako při předchozích odborných setkání tohoto typu jde o formát specializované konference. Její účastníci mají možnost získat vysoce kvalitní informace od špičkových řečníků v přehledné a koncentrované podobě během jediného odpoledne. Na konferenci vystoupí např. zástupci společností Ahold, Bonduelle, Hortim, Oima či Tibett and Britten. Konference se koná s podporou generálního partnera, firmy TetraPak Aktuální zprávy jsou průběžně k dispozici na www.retail21.cz Kontakt: krasny@incoma.cz (tel: 0603/437 315)
|
Poslední zprávy z rubriky Obchod a služby:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz