(Kurzy.cz)
Objem přímého prodeje v r.2018 vzrostl a představuje celosvětově 192,9 mld. USD
Tržby v oblasti osobního prodeje pokračovaly v roce 2018 v růstu, který globálně dosáhl 1,2 % a celkového objemu téměř 192,9 miliard dolarů. Český trh vzrostl meziročně o 9,5 %, což představuje tržby v objemu větším než 7,6 miliard korun (353 mil. dolarů). Tímto druhem prodeje se zabývá více než 337 tisíc Češek a Čechů.
Přímý prodej jako celosvětově rostoucí trend
Sektor přímého prodeje v období posledních tří let vykazoval roční míru růstu tržeb 1,7 procenta. Globálně největším trhem je Čína, těsně následovaná Spojenými státy. Čínské tržby představují za loňský rok 35,73 miliard a USA 35,35 miliard dolarů. Oba trhy představují dohromady 36 % globálních prodejů.Přímý prodej zajišťovalo v roce 2018 celosvětově 118,4 milionů nezávislých prodejců, což představuje jejich nárůst o 1,6 procenta ve srovnání s rokem 2017. V období 2015 až 2018 jejich počet rostl průměrně o 4,2 procenta ročně. Přestože každý rok dochází k nárůstu počtu osob zabývajících se tímto druhem prodeje, dlouhodobě mezi nimi dominují ženy. Ty představují 74 % z nich.
Evropa nadále posiluje
Celkové tržby osobního prodeje v České republice setrvale stoupají. Meziročně vzrostly téměř o 9,5 %, což představuje druhý největší růst v regionu střední Evropy (Maďarsko – 11,8 %). Celkově dosáhly tržby v minulém roce 7,67 miliard korun. ČR zároveň představuje jeden z nejvíce rostoucích trhů na kontinentu. Přímým prodejem se u nás zabývalo více než 337 tisíc lidí, což je oproti roku 2017 nárůst o téměř 35 tisíc osob. Pro srovnání, v roce 2017 se zvýšil meziročně počet prodejců o více než 14 tisíc.
„Český trh přímého prodeje se prudce rozvijí a má vysokou dynamiku, jak ve smyslu rychle rostoucího obratu, tak i počtu samotných prodejců. Přímý prodej přináší lidem svobodu a nezávislost. Pro mnohé z nich je taky důležitý blízký vztah k reprezentované značce,“ říká Lucie Záleská, předsedkyně Asociace osobního prodeje.
V roce 2018 byly nejvíce prodávanými kategoriemi výrobků v České republice kosmetika a osobní péče, která představovala téměř třetinu trhu (32,5 %), následovaná výrobky pro domácnost a zbožím dlouhodobé spotřeby (30,8 %) a třetí nejprodávanější skupina představovaly wellness a doplňky stravy, ty reprezentují 20,8 % místního trhu osobního prodeje.
Zdroj: TZ Asociace osobního prodeje
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz