(Kurzy.cz)
Autozprávy: Kdo je loňskou jedničkou, Octavia slaví 60 let, Němci se vrací k dieselům…
Zda je koncern Volkswagen za loňský rok z hlediska prodejů světovou automobilovou jedničkou, je opět diskutabilní. Opakuje se vlastně situace již z roku 2017, kdy koncern rovněž prodal nejvíce aut, nicméně do pozice jedničky se pasovalo konsorcium Renault-Nissan-Mitsubishi. To loni prodalo celkově 10,76 milionu vozů. Zmínit lze, že zatímco množstevně hlavní Nissan zaznamenal s prodejem 5,65 milionu vozů pokles o 2,8 %, Renault zvýšil prodeje o 3,2 % na 3,88 milionu vozů a Mitshubishi dokonce o 18 % na 1,22 milionu vozů.
Zmiňované konsorcium nicméně u koncernu Volkswagen „neuznává“ jejich prodeje nákladních vozů. Bez nich Volkswagen prodal „jen“ 10,6 milionu vozů, oproti jinak celkovým 10,83 milionům. Na druhou stranu hovořit u konsorcia o společných prodejích je, vzhledem k podstatně menší majetkové provázanosti automobilek na rozdíl od VW, více než diskutabilní.
Čtěte také: ŠKODA i celý koncern VW díky Číně s novým rekordem prodejů
K loňským prodejním výsledkům každopádně můžeme navíc zmínit vlastně s jistotou bronzovou Toyotu. Ta loni včetně vozů Lexus či Daihatsu prodala rovněž rekordních 10,59 milionu vozů.
Letošek může být z hlediska prvenství ještě napínavější, když Toyota oznámila výhled ve výši 10,76 milionu vozů. Automobilky si zkrátka, i přes zastavení růstu v Číně, věří.
Němci a diesely od VW v roce 2018
Alespoň z hlediska samotné značky Volkswagen se Němci loni ještě více vrátily k vozům s naftovými motory. Sám Volkswagen totiž v Německu u své značky zaznamenal podíl takových prodaných osobních vozů ve výši 43 procent. O rok dříve to přitom bylo 39 procent. Své sehrál zejména sentiment v soukromé sféře, kde se podíl prodejů dieselů skokově zvýšil z 15 procent v roce 2017 na 27 procent v roce loňském.
Legendární ŠKODA OCTAVIA slaví 60. výročí
V průběhu ledna roku 1959 sjely z výrobní linky závodu v Mladé Boleslavi první vozy ŠKODA OCTAVIA. Připomenout lze, že latinský výraz „octavia“ znamená osmá. Tehdy se jednalo nejen o osmý model značky vzniklý po druhé světové válce, ale i pozici ve vývojové řadě moderní generace vozidel s nezávislým zavěšením všech kol od prvního typu z roku 1933.
Pod kapotou byl spolehlivý řadový čtyřdobý čtyřválec 1,1 l / 29,4 kW, který přes čtyřstupňovou převodovku poháněl zadní kola. Největší rychlost činila 110 km/h, spotřeba pak 7,7 l benzinu na 100 km. V nabídce byl i typ OCTAVIA SUPER se silnějším motorem 1,2 l/33 kW. O vozy modelové řady OCTAVIA byl ve světě velký zájem, na rozdíl od států s tržním hospodářstvím však českoslovenští zákazníci potřebovali ke koupi zvláštní poukaz.
V dubnu 1964 pak opustila výrobní linku v Mladé Boleslavi poslední dvoudveřová OCTAVIA, když se místo ní do výroby dostala nová řada vozů ŠKODA 1000/1100 MB. Ve Kvasinách se pak až do prosince 1971 vyráběla verze OCTAVIA COMBI. Těch se vyrobilo přes 54 tisíc a přispělo k celkem vyrobeným více než 360 tisícům vozů ŠKODA OCTAVIA první generace.
V dubnu 1996 pak převzala štafetu novodobá generace ŠKODA OCTAVIA, což je již nová výrazná kapitola automobilky. Každopádně vozů s názvem ŠKODA OCTAVIA od roku 1959 dohromady našlo majitele již přes 6,5 milionu vozů…
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz