Ranní glosa: Čína roste nejpomaleji od roku 1990
A je to znát i v Evropě. Jeden z největších vývozců investičních celků do Číny - Německo - i pod tlakem Číny pokulhává. Je pravda, že za jeho koketování s recesí mohou do značné míry jednorázové faktory spojené s výpadky automobilové produkce (přizpůsobování se novým emisním normám). Druhým závažím jsou ale právě slábnoucí vývozy do druhé největší světové ekonomiky.
V tomto týdnu proto bude klíčové sledovat, jak dopadne čerstvá várka PMI v eurozóně v čele s těmi německými. Stále věříme, že postupné zlepšování situace v automobilovém průmyslu povede ke zlepšení. Právě nová čísla ovšem jasněji ukáží, do jaké míry je německé šlápnutí na brzdu skutečně dané jednorázovými obtížemi (automobily) a do jaké trvalejšími externími vlivy (slábnoucí Čína). Lepší čísla by každopádně velice ulehčila situaci Mariu Draghimu. Ten podle našeho názoru nebude chtít zatím zásadněji měnit stávající komunikaci - obhajující konec QE a předjímající první růst sazeb na konci roku. Pokud by ale ve středu dopadly PMI v eurozóně znovu mizerně, bude se pohybovat na tenkém ledě…
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.07.2024 Zbytek roku bude zajímavý jak na trzích, tak i v
19.07.2024 Malý háj: Ideální bydlení v nové čtvrti Prahy 10
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Petr Lajsek, Purple Trading
Nejhorší scénář pro pohonné hmoty? Kolik budeme platit v srpnu?
Pim Brands, Ronda Invest
Miroslav Novák, AKCENTA
Štěpán Křeček, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Zlato se opět vyhouplo přes úroveň 2 400 USD / Oz. Letní dovolenou neplánuje
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři