ČR - maloobchod v listopadu s růstem tržeb o 1,4 respektive 5%
Meziročně se tržby očištěné o kalendářní vlivy v listopadu zvýšily reálně o 5,0 %, bez očištění o 6,1 %. Tržby v maloobchodě po očištění o sezónní vlivy meziměsíčně vzrostly o 1,4 %.
Meziměsíčně se tržby v maloobchodě kromě motorových vozidel (CZ-NACE 47) po očištění o sezónní vlivy zvýšily v listopadu reálně o 1,4 %. Tržby za potraviny vzrostly o 2,7 %, za pohonné hmoty o 0,8 % a za nepotravinářské zboží o 0,5 %.
Meziročně se maloobchodní tržby očištěné o kalendářní vlivy zvýšily o 5,0 %, přičemž za nepotravinářské zboží vzrostly o 7,1 %, za pohonné hmoty o 2,9 % a za potraviny o 2,0 %. V listopadu 2018 bylo o jeden pracovní den více než v listopadu 2017.
Bez očištění se maloobchodní tržby meziročně zvýšily o 6,1 %, v tom za nepotravinářské zboží vzrostly o 8,9 %, za pohonné hmoty o 4,3 % a za potraviny o 2,8 %.
Na celkový vývoj maloobchodních tržeb měl největší vliv růst prodeje zboží internetových obchodů a zásilkových služeb (růst o 22,6 %). Vyšší tržby zaznamenaly všechny hlavní sortimentní skupiny prodejen. V prodejnách s počítačovým a komunikačním zařízením se tržby zvýšily o 11,7 %, s oděvy a obuví o 7,7 %, s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci o 6,4 %, s výrobky pro domácnost o 5,6 % a s farmaceutickým, zdravotnickým a kosmetickým zbožím o 3,8 %. Tržby nespecializovaných prodejen s převahou potravin se zvýšily o 2,9 % a specializovaných prodejen potravin o 0,7 %.
Cenový deflátor (CZ-NACE 47) ke stejnému období předcházejícího roku (bez vlivu DPH) činil 100,5 % a byl ovlivněn zejména vyššími cenami pohonných hmot, farmaceutického, zdravotnického a kosmetického zboží a výrobků pro domácnost. Naopak ceny klesly v prodejnách s počítačovým a komunikačním zařízením, s oděvy a obuví a s potravinami.
Sezónně očištěné tržbyzaprodej a opravy motorových vozidel (CZ-NACE 45) vzrostly reálně meziměsíčně o 0,2 % a očištěné o kalendářní vlivy se snížily meziročně o 5,7 %. Neočištěné tržby klesly meziročně o 2,6 %, v tom za prodej motorových vozidel (včetně náhradních dílů) se snížily o 2,8 % a za opravy motorových vozidel o 1,7 %.
Mezinárodní srovnání vývoje maloobchodních tržeb v zemích EU je k dispozici na: http://ec.europa.eu/eurostat/web/short-term-business-statistics/publications/news-releases.
Poznámky:
Všechny údaje v textu Rychlých informací jsou uvedeny ve stálých cenách.
Data za měsíc listopad 2018 jsou předběžná; definitivní údaje za všechny měsíce roku 2018 budou publikovány v červnu 2019.
Zodpovědný vedoucí pracovník ČSÚ: Ing. Marie Boušková, ředitelka odboru statistiky služeb, tel. 274052935, e-mail: marie.bouskova@czso.cz
Kontaktní osoba: Ing. Jana Gotvaldová, vedoucí oddělení statistiky obchodu, dopravy a informačních činností, tel. 274052691, e-mail: jana.gotvaldova@czso.cz
Metoda získání dat: přímé zjišťování ČSÚ SP 1-12
Termín ukončení sběru dat: 3. 1. 2019
Termín ukončení zpracování: 8. 1. 2019
Navazující výstupy: Bazické a meziroční indexy od roku 2000, resp. od r. 2001 jsou k dispozici v časových řadách
(https://www.czso.cz/csu/czso/mesicni_indexy_trzeb_obchod_pohostinstvi_ubytovani_casove_rady).
Termín zveřejnění další RI: 5. 2. 2019
Přílohy
-
Přílohy:
-
Tab. 1 Maloobchod a prodej a opravy motorových vozidel (meziroční indexy, neočištěné údaje)
-
Tab. 2 Tržby sortimentních skupin prodejen (meziroční změny, rozklad přírůstku - meziročního)
-
Tab. 3 Maloobchod a prodej a opravy motorových vozidel (meziroční indexy, očištěno o kalendářní vlivy)
-
Graf 1 Tržby v maloobchodě kromě motorových vozidel - bazické indexy, stálé ceny
-
Graf 2 Tržby v maloobchodě kromě motorových vozidel - mezinárodní srovnání, sezónně očištěno, stálé ceny
- rok 2018 | listopad 2018 | říjen 2018 | září 2018 | srpen 2018 | červenec 2018 | červen 2018 | květen 2018 | duben 2018 | březen 2018 | únor 2018 | leden 2018
- rok 2017 | prosinec 2017 | listopad 2017 | říjen 2017 | září 2017 | srpen 2017 | červenec 2017 | červen 2017 | květen 2017 | duben 2017 | březen 2017 | únor 2017 | leden 2017
- rok 2016 | prosinec 2016 | listopad 2016 | říjen 2016 | září 2016 | srpen 2016 | červenec 2016 | červen 2016 | květen 2016 | duben 2016 | březen 2016 | únor 2016 | leden 2016
- rok 2015 | prosinec 2015 | listopad 2015 | říjen 2015 | září 2015 | srpen 2015 | červenec 2015 | červen 2015 | květen 2015 | duben 2015 | březen 2015 | únor 2015 | leden 2015
- rok 2014 | prosinec 2014 | listopad 2014 | říjen 2014 | září 2014 | srpen 2014 | červenec 2014 | červen 2014 | květen 2014 | duben 2014 | březen 2014 | únor 2014 | leden 2014
- rok 2013 | prosinec 2013 | listopad 2013 | říjen 2013 | září 2013 | srpen 2013 | červenec 2013 | červen 2013 | květen 2013 | duben 2013 | březen 2013 | únor 2013 | leden 2013
- rok 2012 | prosinec 2012 | listopad 2012 | říjen 2012 | září 2012 | srpen 2012 | červenec 2012 | červen 2012 | květen 2012 | duben 2012 | březen 2012 | únor 2012 | leden 2012
- rok 2011 | prosinec 2011 | listopad 2011 | říjen 2011 | září 2011 | srpen 2011 | červenec 2011 | červen 2011 | květen 2011 | duben 2011 | březen 2011 | únor 2011 | leden 2011
- rok 2010 | prosinec 2010 | listopad 2010 | říjen 2010 | září 2010 | srpen 2010 | červenec 2010 | červen 2010 | květen 2010 | duben 2010 | březen 2010 | únor 2010 | leden 2010
Zveřejněno dne: 11.01.2019
Data jsou platná ke dni zveřejnění publikace.
11. 1. 2019
Listopad lákal k vánočním nákupům
Maloobchod – listopad 2018
Meziročně se tržby očištěné o kalendářní vlivy v listopadu zvýšily reálně o 5,0 %, bez očištění o 6,1 %. Tržby v maloobchodě po očištění o sezónní vlivy meziměsíčně vzrostly o 1,4 %.
Meziměsíčně se tržby v maloobchodě kromě motorových vozidel (CZ-NACE 47) po očištění o sezónní vlivy zvýšily v listopadu reálně o 1,4 %. Tržby za potraviny vzrostly o 2,7 %, za pohonné hmoty o 0,8 % a za nepotravinářské zboží o 0,5 %.
Meziročně se maloobchodní tržby očištěné o kalendářní vlivy zvýšily o 5,0 %, přičemž za nepotravinářské zboží vzrostly o 7,1 %, za pohonné hmoty o 2,9 % a za potraviny o 2,0 %. V listopadu 2018 bylo o jeden pracovní den více než v listopadu 2017.
Bez očištění se maloobchodní tržby meziročně zvýšily o 6,1 %, v tom za nepotravinářské zboží vzrostly o 8,9 %, za pohonné hmoty o 4,3 % a za potraviny o 2,8 %.
Na celkový vývoj maloobchodních tržeb měl největší vliv růst prodeje zboží internetových obchodů a zásilkových služeb (růst o 22,6 %). Vyšší tržby zaznamenaly všechny hlavní sortimentní skupiny prodejen. V prodejnách s počítačovým a komunikačním zařízením se tržby zvýšily o 11,7 %, s oděvy a obuví o 7,7 %, s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci o 6,4 %, s výrobky pro domácnost o 5,6 % a s farmaceutickým, zdravotnickým a kosmetickým zbožím o 3,8 %. Tržby nespecializovaných prodejen s převahou potravin se zvýšily o 2,9 % a specializovaných prodejen potravin o 0,7 %.
Cenový deflátor (CZ-NACE 47) ke stejnému období předcházejícího roku (bez vlivu DPH) činil 100,5 % a byl ovlivněn zejména vyššími cenami pohonných hmot, farmaceutického, zdravotnického a kosmetického zboží a výrobků pro domácnost. Naopak ceny klesly v prodejnách s počítačovým a komunikačním zařízením, s oděvy a obuví a s potravinami.
Sezónně očištěné tržbyza prodej a opravy motorových vozidel (CZ-NACE 45) vzrostly reálně meziměsíčně o 0,2 %a očištěné o kalendářní vlivy se snížily meziročně o 5,7 %. Neočištěné tržby klesly meziročně o 2,6 %, v tom za prodej motorových vozidel (včetně náhradních dílů) se snížily o 2,8 % a za opravy motorových vozidel o 1,7 %.
Mezinárodní srovnání vývoje maloobchodních tržeb v zemích EU je k dispozici na: http://ec.europa.eu/eurostat/web/short-term-business-statistics/publications/news-releases.
Poznámky:
Všechny údaje v textu Rychlých informací jsou uvedeny ve stálých cenách.
Data za měsíc listopad 2018 jsou předběžná; definitivní údaje za všechny měsíce roku 2018 budou publikovány v červnu 2019.
Zodpovědný vedoucí pracovník ČSÚ: Ing. Marie Boušková, ředitelka odboru statistiky služeb, tel. 274052935, e-mail: marie.bouskova@czso.cz
Kontaktní osoba: Ing. Jana Gotvaldová, vedoucí oddělení statistiky obchodu, dopravy a informačních činností, tel. 274052691, e-mail: jana.gotvaldova@czso.cz
Metoda získání dat: přímé zjišťování ČSÚ SP 1-12
Termín ukončení sběru dat: 3. 1. 2019
Termín ukončení zpracování: 8. 1. 2019
Navazující výstupy: Bazické a meziroční indexy od roku 2000, resp. od r. 2001 jsou k dispozici v časových řadách (https://www.czso.cz/csu/czso/mesicni_indexy_trzeb_obchod_pohostinstvi_ubytovani_casove_rady).
Termín zveřejnění další RI: 5. 2. 2019
Přílohy
Tab. 1 Maloobchod a prodej a opravy motorových vozidel (meziroční indexy, neočištěné údaje)
Tab. 2 Tržby sortimentních skupin prodejen (meziroční změny, rozklad přírůstku - meziročního)
Tab. 3 Maloobchod a prodej a opravy motorových vozidel (meziroční indexy, očištěno o kalendářní vlivy)
Graf Tržby v maloobchodě kromě motorových vozidel - bazické indexy, stálé ceny
Graf Tržby v maloobchodě kromě motorových vozidel - mezinárodní srovnání, sezónně očištěno, stálé ceny
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- PHILIP MORRIS ČR A - Akcie PHILIP MORRIS ČR A aktuálně, kurzy Burza - akcie online
- Akcie PHILIP MORRIS ČR A, PHILIP MORRIS ČR - TABÁK, aktuální vývoj cen obchodů Burza, akcie-cz online
- Kalendář jmen Listopad 2024 - svátky
- Svátek 14. listopadu 2024 - kalendář jmen
- Svátek 13. listopadu 2024 - kalendář jmen
- Svátek 11. listopadu 2024 - kalendář jmen
- Svátek 15. listopadu 2024 - kalendář jmen
- Nezaměstnanost v ČR, vývoj, rok 2020, Míra nezaměstnanosti v %
- HDP 2020, vývoj hdp v ČR, Vývoj HDP meziročně v %
- Města a obce v ČR - vyhledávání firem a osob na adrese, zajímavosti - Města a obce
- Inflace - 2020, míra inflace a její vývoj v ČR , Meziroční inflace v %
- Ekonomika - Makroekonomika ČR 2020, data, novinky
Prezentace
28.11.2024 Nejlepší chytré hodinky na světě jsou Samsung.
25.11.2024 Zkontrolujte, zda je vaše nemovitost dobře…
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory