Jiří Zendulka
(Kurzy.cz)
Auto Moto  |  29.12.2018 20:21:29

VW představil powerbanku pro elektromobily

Jak známo zavedené automobilky s nástupem elektromobility poměrně značně zaspaly. K větší aktivitě je prvotně přiměla především Čína, která v návaznosti na enormní problémy se znečištěným ovzduším začala již před pár lety prosazovat elektromobily. A vzhledem k tomu, že čínský automobilový trh je už několik let největším na světě, nezbylo automobilkám, než se tímto směrem přeci jen začít více ubírat, i když pomalu. U velkých koncernů prodeje v Číně často tvoří i třetinu, v případě skupiny Volkswagen to loni bylo dokonce již přes 40 procent. Přijít o tak veliký trh si automobilky nemohou dovolit. Navíc nyní přichází nově tlak na snížení emisí z aut i ze strany EU. Budoucnost automobilismu, a v té spojitosti nejspíše i nástup novodobé průmyslové revoluce, je tak poměrně daná.

Čtěte také: VW začal v Číně stavět za 55 mld. Kč továrnu jen pro elektromobily

Každopádně od zavedených automobilek více než hmatatelné produkty pro řidiče můžeme v oblasti elektromobilismu stále spíše jen slyšet a vidět vize. A v tomto ohledu ani poslední novinka od Volkswagenu není výjimkou. Automobilka totiž kromě slovního popisu své „powerbanky“ ji nedokázala ani představit fyzicky, resp. zveřejnila pouze skici a 5 vteřinové animované nic neříkající video. Dle plánů mají být první powerbanky sice k dispozici v domovském Wolfsburgu již v první polovině příštího roku, k rozšíření do dalších měst má dojít v roce 2020. Tak jako tak jsme však v segmentu elektromobilismu termínů či čísel od řady zavedených automobilek již slyšeli mnoho…

VW powerbanka

 

Jak již před řadou měsíců zveřejnila své mobilní dobíjení „čínská Tesla“, tedy společnost NIO, Volskwagen přichází se stacionárním konceptem. Jak již bylo naznačeno, nejedná se vlastně o nic jiného, než jakousi powerbanku, kterou známe především ve spojitosti s mobilními telefony.

Nabíjecí stanice Volskwagenu má disponovat kapacitou až 360 kWh, což má dle automobilky postačit k nabití až 15 vozů nejen z plánované „ID rodiny“ elektromobilů koncernu. Jak se automobilka k danému tak vysokému počtu vozů dopočítala, není jasné. Jestli má v plánu nějaké městské elektromobily s kapacitou baterií zhruba 24 kWh, či jen uvažuje o „do natankování“ třeba z poloviny vybitých vozů, pak možná. Pokud by se měly u stanice stavit například kapacitně nejsilnější 100 kWh vozy Tesla, pak daná powerbanka logicky nemůže uspokojit ani 4 takové vybité elektromobily.

Každopádně Volskwagen prezentuje právě možnost současného nabíjení až 4 vozů, které má v průměru u každého zabrat jen 17 minut. Tedy konkurenčně v současnosti velmi atraktivní čas. Koncern hovoří o nabíjecím stejnosměrném proudu až 100 kW, z čehož plyne, že VW asi při výpočtech skutečně jen počítá bateriově s nízkokapacitními elektromobily.

Při poklesu pod 20 procent kapacity má jednoduše dojít k výměně celé nabíjecí stanice, jejichž umístění koncern plánuje například na veřejných parkovištích, v budovách firem či třeba jednorázově na velkých akcích. Kromě mobility může powerbanka vlastně sloužit jen k vykrytí dočasného vyššího výkonu při kapacitně náročnějším nabíjení vozů. Lze ji totiž také případně trvale napájet ze sítě až 30 kW, resp. tedy průběžně dobíjet. Vcelku logicky koncern uvádí možnost dočasného ukládání elektřiny do powerbanky také z obnovitelných zdrojů.

Mobilní dobíjecí stanice má být postavena na koncernové jednotné platformě Modular Electric Toolkit (MEB). Kromě výhody rychlé škálovatelnosti ve vozech, má platforma následně právě umožnit druhý život použitých bateriíelektromobilů v powerbankách. Poté, co se vlivem používání ve vozech jejich kapacita sníží pod stanovenou mez, najít využití mají právě v powerbankách. Vzhledem k tomu, jaké má mít mobilní dobíjecí stanice parametry, se toto využití zdá být přinejmenším překvapivé.

Čtěte také: Korejci ovládli dodávky baterií pro elektromobily koncernu VW






Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688