Vzdálená sjezdovka nebo nevyhovující horská chata? I zimní dovolenou lze reklamovat!
I zimní dovolenou na horách lze reklamovat. Pokud cestovní kancelář
nebo zprostředkovatel zájezdu nedodrží to, co bylo při nákupu dovolené slíbeno,
má zákazník nárok na slevu z ceny. K úspěšné reklamaci jsou však
potřeba nejen důkazy, ale i její včasné podání.
Občanský zákoník zaručuje
klientům cestovních kanceláří, že jim musí být poskytnuty přesně takové služby,
které byly uvedeny ve smlouvě o zájezdu nebo které byly přislíbeny v nabídce v
katalogu nebo na internetových stránkách pořadatele, zda se jedná o letní či
zimní dovolenou není podstatné.
„Pokud si například zákazníci objednají ubytování v konkrétním hotelu,
který má být přímo u sjezdovky, ale jsou ubytování v hotelu jiném, horším a
vzdálenějším, mohou zájezd reklamovat a žádat slevu. Ta se obvykle pohybuje od
5 do 25 procent z ceny zájezdu v závislosti na závažnosti nedostatků. Kromě
toho mohou požadovat také proplacení nákladů na dopravu na sjezdovku, které v
souvislosti s uvedenými komplikacemi vznikly,“ uvádí právník Mgr. Petr
Novák z Vaše nároky.cz.
Jak zimní dovolenou reklamovat?
Reklamace zimní dovolené je v
podstatě stejná, jako při reklamovaní letního zajedu. „Doporučuji zaslat cestovní kanceláři či pořadateli písemnou reklamaci
včetně kopií účtenek za dodatečné náklady a vyčkat na její vyjádření. Jestliže
postoj cestovní kanceláře či pořadatele bude negativní nebo žádný, je vhodné
reklamaci urgovat,“, radí právník. Jestliže se ani po opakovaných urgencích
protistrana nevyjádří, může se poškozený zákazník obrátit na právníka a
případně na soud.
Aby však bylo reálné odškodnění
za reklamaci zimní dovolené získat, je potřeba zajistit důkazy, které vady
zájezdu skutečně dokazují. „Důkazním
materiálem mohou být fotografie a videonahrávky či výpovědi svědků,“ říká
Novák. Lidé by však neměli zapomínat také na uchování nabídky, na základě které
byl zájezd zakoupen, např. snímek webové stránky, konkrétní katalog od cestovní
kanceláře či leták propagující zimní dovolenou.
Reklamovat na zimním zájezdu pak lze
v podstatě vše, co bylo slíbeno, ale nebylo dodrženo. Bezesporu tedy jiný
hotel, nebo jiná vzdálenost hotelu od sjezdovky, dále také vybavení pokoje (např.
toaleta měla být na pokoji, namísto toho je společná pro patro), stravování (např.
namísto teplých servírovaných večeří je pouze studený raut), vybavení hotelu (např.
měl být k dispozici vnitřní bazén, ale byl uzavřen), služby hotelu (např. pro
děti měl být animační program, ale nebyl). V neposlední řadě lze
reklamovat také počet hvězdiček hotelu.
Ani s reklamaci zimní
dovolené by však zákazník neměl otálet. „Reklamaci
je nutné uplatnit nejpozději do třiceti dní od skončení zájezdu,“
upozorňuje právník Novák z Vaše nároky.cz. V opačném případě by
protistrana mohla namítnout promlčení nároku a odškodnění důvodně nevyplatit.
Společnost Vaše nároky.cz
pomáhá občanům získat finanční odškodnění, na které mají nárok v případě, že se stali obětí nepoctivého a nekalého jednání obchodníků, institucí či státu. Služby společnosti jsou nastaveny pro oboustrannou spokojenost tak, že za ně klient neplatí žádné poplatky a jedinou odměnou pro společnost je provize ze získané částky do maximální výše 25 % pouze v případě vyhraného sporu. Se společností Vaše nároky.cz tedy klient nic neriskuje, nic neztratí a může jen získat. Portfolio oblastí odškodnění, které společnost za klienty řeší, je opravdu široké, od kompenzace za zpožděný let, přes nevyplacenou mzdu, krácení pojistného plnění či reklamaci dovolené, až po náhradu škody za pochybení lékaře.
Více informací na: www.vasenaroky.cz
Zprávy k cestování
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Zuzana Klímová, RekvalifikačníKurzy.cz
Sekvoj patří mezi stromové titány: Načerpejte energii v netradičním lesoparku v ČR
Iva Grácová, Bezvafinance
Bankovní turista, nebo věrný klient: Kdo vyhrává ve hře o finanční výhody?
Petr Holub, MojeNebankovka
Tomáš Rosenkranc, Ušetřeno.cz
Snižování úrokové sazby přináší výhodnější podmínky pro refinancování hypotéky
Marek Pokorný, Portu
Japonská centrální banka po 17 letech zvýšila sazby. Co to znamená?
Jan Béreš, Kalkulátor.cz
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Swiss Life Hypoindex březen 2024: Hypoteční sazby stagnují. Další zlevnění hypoték přijde na jaře