Praha: Až 600 sdílených elektromobilů?
Nesporně dobrá myšlenka – nabídnout až 600 elektromobilů, které by Pražané mohli sdílet za určitý poplatek, jak podle počtu ujetých kilometrů, tak podle času pronajmutí auta. Potud, i s ohledem na to, že ročně jen v hlavním městě předčasně zemře na následky nemocí spojených se znečištěním ovzduších až několik set lidí, věc velmi potřebná a záslužná.
A teď druhá strana věci, a tou je finanční záležitost. Magistrát uvádí, že do projektu, který by měl začít fungovat v polovině roku 2020, hodlá investovat asi 150 milionů korun. Ovšem zbylých necelých 900 milionů korun mají dodat investoři, soukromí a další partneři této akce. Z této vskutku vysoké částky automaticky vyplývá, že budou investoři očekávat, že se jim tato částka nejen vrátí, ale také přinese výnosy. Pokud bychom vycházeli ze současných nabídek, které už jsou na trhu, vyjde nám při sazbě 5 Kč za km a 50 Kč za hodinu, že by denní cestování sdílených autem vyšlo na střední vzdálenost do práce a z ni 2 x 30 km, na asi 1000 Kč. Jak velký zájem by byl za takovýchto podmínek, necháme na čtenářích.
Jediný smysl sdílených automobilů je v tom, že to zákazníka vyjde levněji než kdyby vlastnil svůj vůz, nebo se s ním přinejmenším pohyboval po Praze. Takže současné taxy nic takového nezaručují. Podobně i zájem investora je zjevný – vydělat. On to ve skutečnosti nebude dělat pro lepší ovzduší v Praze, ať to stojí co to stojí.
Něco jiného je zájem magistrátu. Ten skutečně hodlá investovat oněch 150 milionů korun do celého projektu, ale hlavně výstavby dobíjecích stanic, kterých by mělo vyrůst 150, a to během všeho jeden a půl roku. I nad tímto číslem se lze pozastavit jako nad velmi optimistickým. Podle dostupných informací je totiž v celé České republice asi 1751 dobíjecích stanic pro elektromobily. Jejich budování je přitom věcí přinejmenším 5 let, a to společností jako ČEZ a dalších kolosů, měst a podobně. Sama Praha by chtěla postavit za 1.5 roku asi 9 % z tohoto čísla?
Uvedené otazníky jsou na místě, stejně jako podpora takovéto myšlenky, která se zrodila už za bývalého vedení magistrátu a až nyní dochází na výběrové řízení…
Asistenční služby pro motoristy, dopravní informace, dálniční kupóny, autoškoly, turistické informace, cestování.
ÚAMK je ryze českým poskytovatelem asistenčních služeb s největší tradicí v poskytování asistenčních služeb v České republice s přímým napojením na mezinárodní sítě prestižních automotoklubů sdružených v sítích FIA (Fédération Internationale de L´Automobile) a ARC Europe, prostřednictvím, kterých zajišťuje kvalitní asistenční služby kdekoliv v Evropě i ve světě.
Více na: www.uamk.cz
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Jak reagovat na konec smlouvy s dodavatelem? Pozor na vyšší ceny
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Flotilové pojištění ušetří firemní finance i starosti, které se týkají služebních i soukromých cest
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Iva Grácová, Bezvafinance
Jak se připravit na nečekané výdaje: Tipy na vytvoření a správu nouzového fondu
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny?
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna