Téměř 80 % zaměstnanců se zajímá o sociální odpovědnost svého zaměstnavatele
Sociální odpovědnost a udržitelnost
se stávají jedním z nejdůležitějších faktorů ovlivňujících úspěšnost jednotlivých
podniků. Firmy svými programy společenské udržitelnosti a odpovědnosti
reagují na situaci na trhu práce, demografické změny i měnící se chování svých
zákazníků a veřejnosti. Z průzkumu agentury Ipsos vyplynulo, že je pro
více než tři čtvrtiny dotázaných důležité, zda je jejich zaměstnavatel
odpovědný. Podle nich by velké firmy měli nejvíce podporovat férové chování
k zaměstnancům (47 %), ochranu životního prostředí (46 %) a vzdělávání (30
%)1.
Zákazníky lákají ekonomicky šetrné produkty
Zásady
každé společensky odpovědné firmy se dělí na ekonomickou, sociální a environmentální
oblast. Do ekonomické části patří zejména odmítání korupce, ochrana duševního
vlastnictví a transparentnost finančních transakcí, ze sociální oblasti je
důležité především dodržování lidských práv a pracovních postupů a
environmentální odpovědnost se zaměřuje na ekologickou politiku, ochranu
využívaných přírodních zdrojů a šetrnou produkci. To potvrzují i data
z průzkumu společnosti Ipsos – téměř 60 % dotázaných uvedlo, že si za
produkt šetrný k životnímu prostředí klidně připlatí.
S mírou sociální odpovědnosti roste úspěšnost podniku
Sociální odpovědnost a udržitelnost
se stávají jedním z nejdůležitějších faktorů ovlivňujících úspěšnost
jednotlivých podniků. Firmy svými programy reagují na situaci na trhu práce,
demografické změny nebo měnící se očekávání zákazníků či veřejnosti. Sociální
odpovědnost se stává často tématem, s nímž se setkávají žáci už na
základní škole, což je také jedním z důvodů, proč má zejména mladší
generace od zaměstnavatelů v této oblasti velká očekávání. „Společensky odpovědné chování podnikům
přináší v dlouhodobém hledisku velké konkurenční výhody, jako je například
zlepšení pozice na trhu či lepší image v očích zákazníků. Na
základní škole v Opavě jsme vedli žáky ke společenské odpovědnosti například
v rámci projektu Šance pro každého žáka, jehož cílem je vytvoření kvalitních
podmínek pro podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami,“ říká Mgr.
Ivana Chramostová, MBA, absolventka oboru Executive MBA na institutu CEMI a bývalá
ředitelka ZŠ v Opavě. Právě na institutu CEMI se mají možnost v této
oblasti vzdělat i dospělí manažeři, kteří se s tímto tématem doposud
příliš nesetkali. „Vzhledem k tomu,
že se jedná o jedno z nosných manažerských témat v posledních letech,
učíme v rámci MBA studia manažery, jak k této problematice
přistupovat, včetně praktické aplikace CSR ve své firmě,“ doplňuje Mgr.
Štěpán Mika, ředitel institutu CEMI.
CSR není jen charita
Podle Ipsosu firmy dnes nevidí CSR
(Corporate Social Responsibility) jen jako charitu, ale snaží se propojit
společenskou odpovědnost co nejvíce se svým oborem. Že se firmy budou věnovat
přednostně tomu, k čemu mají nejblíže, je všeobecné očekávání široké
veřejnosti.
Zdroje:
Central European Management Institut (neboli CEMI)
byl založen s cílem poskytovat MBA a LLM vzdělávání evropské úrovně, dostupné pro studenty z České republiky a Slovenska. S 242 úspěšnými absolventy a více než 260 současnými studenty patří mezi nejvýznamnější a největší poskytovatele MBA a LLM studia ve střední Evropě.
Výuka je koncipována tak, aby umožnila profesní vzdělávání i časově vytíženým studentům. Pro tyto účely je na CEMI zaveden nejmodernější e-learningový systém Fronter, v němž jsou studentům zpřístupňovány všechny potřebné studijní materiály a další nezbytné informace a jejž mohou studenti využívat jak pro komunikaci s lektory, tak mezi sebou navzájem v rámci svých studijních skupin. Tento systém využívá například Vídeňská Univerzita, Univerzita v Lillehammeru či Cambridge ESOL.
CEMI je plně akreditovaným členem IADL (International Association for Distance Learning), členem EADL (European Association for Distance Learning), členem AIVD – Asociace Institucí Vzdělávání Dospělých ČR, členem AMSP (Asociace malých a středních podniků) a kolektivním členem ČMA (Česká manažerská asociace).
CEMI podporuje vzdělávání handicapovaných osob a v této oblasti dále spolupracuje také s Nadací Českého rozhlasu Světluška a občanským sdružením Život dětem. Kromě toho podporuje také nadační fond Dobrý anděl či organizaci Člověk v tísni.
Více informací na: www.cemi.cz
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Petr Holub, MojeNebankovka
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz