Dráhy plánují velkou změnu, do desítek vlaků bude nutná místenka
Vlakem z Prahy do Ostravy se cestující možná brzy svezou jen s platnou místenkou. České dráhy tak chtějí zajistit vyšší kvalitu cestování v těchto dálkových spojích. Novinka by měla začít platit v průběhu příštího roku.
Už žádné mačkání v uličkách vlaků a hodiny jízdy strávené na nohou. České dráhy by chtěly na vytížené trase z Prahy do Ostravy umožnit jízdu ve vlacích jen s povinnou rezervací místa. Uvedly to při dnešním představování změn v jízdních řádech pro rok 2019.
"V souvislosti se zajištěním vyšší kvality cestování v komerčních vlacích provozovaných na obchodní riziko Českých drah na lince Ex 1 mezi Prahou a Ostravou je zvažováno převedení všech těchto spojů na vlaky s povinnou rezervací. Datum, od kdy bude možný nástup do těchto vlaků pouze s platnou místenkou, bude vyhlášen v průběhu platnosti Jízdního řádu 2019," uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
České dráhy by se tak přidaly ke komerčnímu RegioJetu a Leo Expressu, které na této trase umožňují přepravu cestujících ve svých vlacích pouze s rezervací.
Není to jediná změna, kterou České dráhy pro příští rok plánují. Nejde ale o nic zásadního. Novinkami v mezistátní dopravě jsou páteční posilové Pendolino Košičan z Prahy do oblasti Tater a Košic, přibližně čtvrthodinové zkrácení cesty z Prahy do Mnichova a nové přímé spojení jižní Moravy a Ostravy s Berlínem vlakem nightjet.
"Jízdní řád mezistátních vlaků Českých drah, které provozujeme v kooperaci se zahraničními partnery, je i v roce 2019 stabilní. Na žádné lince nedochází k revolučním změnám. Spíše menší změny odrážejí společný cíl národních železničních dopravců postupně vylepšovat nabídku mezinárodních spojení a reagovat na změny v poptávce po službách železnice,“ vysvětlil Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah a náměstek generálního ředitele pro obchod.
U vnitrostátních dálkových vlaků představuje největší změny zrychlení dopravy mezi Prahou, Plzní a dalšími západočeskými městy, náhrada některých doplňkových vlaků InterCity spoji SC Pendolino a více přímých spojů mezi Prahou a Opavou. Do dalších rychlíků budou zařazeny komfortní klimatizované vozy. pro lepší orientaci cestujících dochází k jednotnému pojmenování vlaků a linek."Ani ve vnitrostátní dopravě nejsou plánované žádné rozsáhlé změny. Mezi nejvýznamnější novinky tak bude patřit zrychlení cestování mezi Prahou a západními Čechami a návrat k provozu s plným počtem souprav rychlovlaků Pendolino. Kvůli rostoucímu počtu cestujících mezi Prahou a střední a severní Moravou také rozšíříme nabídku spojů v tomto směru, především v exponované dny. Blíží se také konec původních „koženek“, jak lidé říkají osobním vozům z bývalého východního Německa. V dalších rychlících je nahradíme modernizovanými a často také klimatizovanými vozy. Zbývající původem východoněmecké vagóny pak prošly revitalizací. Koženku nahradily textilní potahy a renovací prošly i toalety a další vybavení vozů,“ doplňuje Štěpán.
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Z domova:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz