ŠKODA, a.s. Plzeň - informace ze společnosti
ŠKODA, a.s. Plzeň - informace ze společnosti
Otřesy globální ekonomiky, situace finančních trhů a tuzemských bank vyžaduje realizaci zásadních změn i ve ŠK
ODA a.s.K tomu Rada předsedů a vedení ŠKODA přijali toto prohlášení:
Za Radu předsedů ZO OS KOVO Za vedení ŠKODA a.s.
Jindřich BRABEC Lubomír SOUDEK
D
nes 22. října 1998 podepsali generální ředitel společnosti ŠKODA ENERGO s.r.o. Ing. Jiří Starý ředitel elektrárny Tušimice kontrakt na dodávku 3 turbosoustrojí. Uvedený kontrakt má hodnotu 500 mil. Kč. S uvedením do provozu je počítáno v roce 2000. Bankovní garanci na tento kontrakt poskytla Investiční a Poštovní banka, a.s. jeden z hlavních akcionářů společnosti ŠKODA a.s.
Ve sporu mezi ŠKODA a.s. a společností Aprior Aš s.r.o. týkající se bytového fondu rozhodl Krajský soud v Plzni na svém jednání dne 21. října 1998 ve prospěch žalující strany (ŠKODA a.s.). Na základě soudního rozhodnutí se bytový fond vrátí do majetku ŠKODA a.s.
Tiskové prohlášení – TRUCK INTERNATIONAL a.s.
ŠKODA LIAZ a.s. (TRUCK INTERNATIONAL) dnes oficiáln
ě z rukou správce konkursní podstaty (tzv. krátkou cestou) obdržela usnesení Krajského soudu v Ústí nad Labem o vyhlášení konkurzu. Tento dokument nás utvrdil v našem pátečním prohlášení pro tisk, že došlo k nedorozumění. Podle našeho názoru nebyly naplněny podmínky k vyhlášení konkurzu – předně ustanovení zákona o konkurzu a vyrovnání – totiž, že společnost je v úpadku. ŠKODA LIAZ a.s. (TRUCK INTERNATIONAL) v žádném případě nezastavila platby, řádně eviduje své věřitele, je s nimi v kontaktu a chce své závazky plnit. Navíc máme v rukou dokumenty, podle nichž oba navrhovatelé konkurzu – slovenská společnost Tajana a pražská firma Osan podaly ke Krajskému soudu v ústí nad Labem zpětvzetí návrhu na prohlášení konkurzu. Tyto dokumenty jsou datovány přede dnem vyhlášení konkurzu tj. 16.10. (mohu je všem redakcím osobně dát k nahlédnutí).Ihned po obdržení soudní obsílky zasedlo mimořádné představenstvo a přijalo následující opatření:
ŠKODA LIAZ a.s. (TRUCK INTERNATIONAL) využije všech zákonných možností k odvrácení konkurzu. Za prvé využíváme možnosti § 44 zákona o konkurzu a vyrovnání, kde se mluví o soudním zrušení konkurzu v případě, zjistí-li soud, že tu nejsou předpoklady pro konkurz a výše uvedená fakta dokazují, že zde opravu nejsou, což hodláme u soudu doložit. Dnes přijaté usnesení nás navíc opravňuje k podání odvolání proti usnesení soudu do 15 dnů ode dne obdržení. Této možnosti samozřejmě také využijeme. Představenstvo společnosti ŠKODA LIAZ a.s. je přesvědčeno, že na základě těchto skutečností je reálné dosáhnout zastavení konkurzu.
Představenstvo informovalo správce konkurzní podstaty, že probíhá program restrukturalizace celého společenství ŠKODA LIAZ a.s., schváleného bankovními domy a příslušnými ministerstvy. Správce ubezpečil vedení společnosti, že bude jednat v souladu s prospěchem společnosti a zohlední ekonomicko – hospodářské hledisko. Z jednání vyplynulo, že nejsou ohroženy výrobní, obchodní a jiné funkce všech dceřiných společností – ŠKODA Mnichovo Hradiště, ŠKODA MOTORY, ŠKODA LIBEREC a ŠKODA MÉLNÍK. Tyto společnosti fungují dál, konkurz byl vyhlášen pouze na finanční holding ŠKODA LIAZ (TRUCK INTERNATIONAL).
Zástupce společnosti ŠKODA LIAZ si pozval ve čtvrtek ministr průmyslu a obchodu Miroslav Grégr, aby se seznámil se situací. O usnesení soudu byly informovány odbory ve společnosti, příslušné orgány státní správy (městské úřady, finanční úřady atd.), bankovní instituce a obchodní partneři. Všechny ubezpečujeme, že toto nedorozumění chceme brzy po právní stránce uvést do pořádku.
Krajský soud v Ústí nad Labem dnes vynesl usnesení, jím
ž zrušil vyhlášení konkurzu na finanční holding ŠKODA LIAZ a.s. (TRUCK INTERNATIONAL a.s.). Konkurz ŠKODA LIAZ a.s. byl vyhlášen na základě návrhu dvou věřitelů (slovenská společnost Tajana a pražský Osan) 16.10.1998. Svým usnesením vzal soud v úvahu nové informace, které v době vyhlášení konkurzu neměl k dispozici. ŠKODA LIAZ a.s. respektovala vyhlášení konkurzu, ale nové informace umožnily soudu konkurz zrušit, což samozřejmě vítáme.ŠKODA LIAZ a.s. doložila u soudu, že nesplňuje podmínky zákona o konkurzu a vyrovnání. Předně se jednalo o prohlášení obou navrhovatelů datovaných přede dnem vyhlášení konkurzu, že svoje návrhy stahují a nemají vůči nám žádných finančních, či jiných nároků. Dále soudu předložila dokumenty prokazující fakt, že společnost není v úpadku, řádně eviduje své věřitele, je s nimi v kontaktu a svým závazkům hodlá dostát.
Na základě tohoto soudního usnesení se nemusí ŠKODA LIAZ a.s. odvolávat k vrchnímu soudu v Praze. Toto rozhodnutí Krajského soudu v Ústí nad Labem vítáme především z hlediska časového, neboť delší časový odstup mezi vyhlášením a zrušením konkurzu mohl mateřské společnosti a společnostem dceřiným přivodit případné problémy.
Ve ŠKODA LIAZ a.s. (TRUCK INTERNATIONAL) a dceřiných společnostech (ŠKODA Mnichovo Hradiště, ŠKODA LIBEREC, ŠKODA MĚLNÍK a ŠKODA MOTORY) nyní vrcholí zásadní restrukturalizace, která započala v březnu 1997 a měla by první zásadní výsledky v hospodaření podniku přinést v roce 1999. Společenství ŠKODA LIAZ a.s. (TRUCK INTERNATIONAL) zaměstnávalo k 30.9.1998 1899 pracovníků, z toho na finančním holdingu ŠKODA LIAZ a.s. k tomuto datu pracovalo 12 lidí. Největším zaměstnavatelem v rámci skupiny je finalista montáže vozů ŠKODA Mnichovo Hradiště s 929 zaměstnanci, následují ŠKODA MOTORY (sídlí v Jablonci nad Nisou) s 475, ŠKODA LIBEREC (výrobce předních náprav) s 302 a ŠKODA MĚLNÍK (producent rámů) se 181 pracovníky.
Poslední zprávy z rubriky Mělník:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz