(Kurzy.cz)
Renault spustí sdílení elektrovozů
Skupina Renault dnes společně s městem Paříž oznámily svůj záměr rozvíjet elektrickou mobilitu pro Pařížany, obyvatele Francie či návštěvníky této metropole.
V rámci první etapy nabídne skupina Renault, prostřednictvím dceřiné firmy Marcel, carsharing samoobslužných elektrických vozidel. Přístupné budou nepřetržitě a bez parkovacích stanic částečně již od 24. července, resp. od září. Nabídka vozů se bude týkat výhradně elektrovozů skupiny Renault, resp. tedy vozů ZOE, Twizy, Kangoo Z.E, Master Z.E. Do konce roku 2019 se má daná flotila elektrovozů ve městě rozšířit na celkem 2 000.
Zdroj: Renault.com
Renault tak navázal na již úterní oznámení konkurenčního rovněž domácího koncernu PSA. Ten odtajnil, že pod značkou Free2Move nabídne v Paříži rovněž sdílení svých elektrovozů. Stane se tak nicméně o něco později, když flotila elektrovozů Peugeot a Citroën bude k dispozici v posledním čtvrtletí tohoto roku. V úvodní fázi má činit 500 vozů. Celosvětově působící zmiňovaný startup Free2Move od svého vzniku v roce 2016 již nyní disponuje flotilou 65 tisíc vozů v celkem 10 zemích. Počet uživatelů carsharingu firmě narostl již na více než milion.
Oba koncerny svým přístupem hodlají pomoci zlepšit životní prostředí metropole s ohledem na výzvy jako je veřejné zdraví, změna klimatu, snadnější cestování, přístupnost a ekonomická atraktivita.
Volkswagen a spolujízda
Ohledně konkurence lze připomenout prosincové oznámení Volkswagenu, který chce napomoci k redukci dopravy pilotně v Hamburku jinou formou - spolujízdou. Dceřiná firma MOIA pro tento účel představila plně elektrický minibus. Ten má až šesti cestujícím nabídnout dostatečný prostor pro pohodlnou přepravu. Interiér je totiž koncipován na šest samostatných sedadel s dostatečným prostorem pro nohy i samotný pohyb po voze, aby cestující snadno dosáhl kteréhokoliv sedadla. Sedadla mají k dispozici například stmívající světla a USB porty. Samozřejmostí má být připojení WiFi. Případná zavazadla si cestující bude moci odložit v prostoru vedle řidiče. K pohodlnému nástupu a výstupu mají přispět automatické dveře.
Vizí Volkswagenu je po rozšíření služby do dalších evropských velkoměst do roku 2025 tímto způsobem redukovat počet vozů ve městech o jeden milion.
Zdroj: moia.io
ČEZ a Vulog
Z domácích luhů a hájů lze v daném segmentu uvést investici ČEZ, která prostřednictvím kapitálového fondu Inven Capital získala loni v srpnu blíže nespecifikovaný minoritní podíl ve francouzské Vulog. Ta je globálním lídrem v poskytování technologií pro sdílenou mobilitu ekologických aut ve městech neboli zmiňovaný tzv. carsharing.
Tehdy generální ředitel Inven Capital Petr Míkovec ke vstupu do Vulog mj. uvedl: „VULOG reaguje na rychle rostoucí poptávku po sdílení ekologických aut ve městech nabídkou technologického řešení pro provozovatele carsharingu, kteří cenově dostupný pronájem aut nabízí svým koncovým zákazníkům. Mladá generace lidí mezi 20-30 lety již nevidí ve vlastnictví aut společenskou hodnotu, ale raději je sdílí dle svých momentálních potřeb. Světový trh carsharingu roste a očekáváme, že do roku 2020 vyroste na více než čtyřnásobek.“
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz