Za ztracené, zpožděné nebo poškozené zavazadlo může mít cestující nárok na desítky tisíc korun
Jestliže dopravce cestující ztratí, poškodí nebo zpozdí zavazadlo, může cestující jako odškodnění získat až 35 000 Kč. Odškodnění je nařízeno tzv. Montrealskou úmluvou.
Zpoždění
zavazadla
Jestli letecká společnost cestujícímu zpozdí jeho zavazadlo,
cestující si může nakoupit nezbytné věci, které v zavazadle měl a bez
kterých by se po dobu zpoždění neobešel. Klasicky se jedná o hygienické potřeby
(kartáček, mýdlo, šampon apod.), základní ošacení (bunda, spodní prádlo,
kalhoty apod.), kosmetika (make-up, krém na obličej apod.) či třeba nabíječka
na telefon.
Cestující by se však měli vyvarovat nákupu zbytečně
drahých věcí, které by jim následně nemusely být proplaceny. Pokud by si
cestující například koupil značkové boty za několik tisíc korun, musel by
prokázat, že se bez nich skutečně v době zpoždění zavazadla neobešel.
Důležité je, aby si cestující při nákupu věcí ponechali účtenky. Následně lze po letecké společnosti vymáhat odškodnění ve výši zakoupených věcí, je však potřeba do dvaceti jedna dní podat letecké společnosti reklamaci.
Ztracené zavazadlo
Zavazadlo je obecně považováno za
ztracené za 21 dní. V tomto případě může cestující požadovat po dopravci
odškodnění za věci, které v kufru byly. Aby však mohl odškodnění
požadovat, musí být schopen dokázat hodnotu těchto věcí. Hodnota věcí v zavazadle
se obvykle dokládá čestným prohlášením a účtenkami.
Letecká společnost je následně povinna vyplatit odškodnění dle účtenek až do výše cca 35 000 Kč.
Poškozené zavazadlo
V případě, že dopravce zavazadlo doručí poškozené, může
se cestující domáhat odškodnění za reálně vzniklou škodu. Hranice pro
kompenzaci je však znovu třicet pět tisíc korun a reklamaci je nutné podat do 7
dní, ideálně však ihned na letišti.
Pokud by letecká
společnost odmítala vyplatit odškodnění za zpožděné, ztracené či poškozené zavazadlo,
je možné se obrátit na právníka případně na Vaše nároky.cz.
Společnost Vaše nároky.cz
pomáhá občanům získat finanční odškodnění, na které mají nárok v případě, že se stali obětí nepoctivého a nekalého jednání obchodníků, institucí či státu. Služby společnosti jsou nastaveny pro oboustrannou spokojenost tak, že za ně klient neplatí žádné poplatky a jedinou odměnou pro společnost je provize ze získané částky do maximální výše 25 % pouze v případě vyhraného sporu. Se společností Vaše nároky.cz tedy klient nic neriskuje, nic neztratí a může jen získat. Portfolio oblastí odškodnění, které společnost za klienty řeší, je opravdu široké, od kompenzace za zpožděný let, přes nevyplacenou mzdu, krácení pojistného plnění či reklamaci dovolené, až po náhradu škody za pochybení lékaře.
Více informací na:www.vasenaroky.cz
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz