Slovíčkaření zatím vede v Anketě o nejabsurdnější výluku z pojištění. Hlasovat bude možné ještě šest týdnů
Anketa o nejabsurdnější
výluku z pojištění běží na serveru www.BankovniPoplatky.com první měsíc. Na prvním místě se zatím průběžně umístily výluky
související se slovíčkařením a popisem obdobných situací, na druhém výluky
z hlediska nejednoznačné identifikace a na třetím výluky
z neposkytnutí vyčerpávajících informací.
HLASOVAT PRO NEJABSURDNĚJŠÍ VÝLUKU Z POJIŠTĚNÍ MŮŽETE ZDE:
https://www.bankovnipoplatky.com/nejabsurdnejsi-vyluka-2018/?hlasovani=1
Lidé mohou v anketě hlasovat ještě dva týdny pro 10 nominovaných absurdních výluk a poté ještě měsíc pro tři „nejúspěšnější“ a zvolit tu nejabsurdnější. Po měsíci hlasování se na prvním místě drží s 223 hlasy výluka související se slovíčkařením popisu výluky a slovní popis podobných situací. Takovým slovíčkařením je například rozdíl mezi úrazem a únavovým zraněním. Pokud si například člověk při kosení trávy vyhodí ploténky, nebo si poškodí páteř, neuznává pojišťovna toto postižení jako úraz, ale jako zranění způsobené únavou či opakovanou činností. Nic klientovi v tomto případě pojišťovna neproplatí, přestože drtivá většina klientů bude mít za to, že jakékoliv podobné zranění spadá pod definici úrazu, na který jsou pojištěni. Lidé si tak mylně myslí, že jsou pojištěni proti úrazu, ale použitím slovíčkaření pojišťovna dosáhne toho, že klientovi nic nevyplatí.
Druhým v pořadí je s 209 hlasy prozatím výluka
z hlediska nejednoznačné identifikace. Pojišťovna tak nevyplatí plnění
v případě, kdy například není vůz, loď nebo jiný dopravní prostředek udržován
v dobrém stavu. Co je udržování dobrého stavu už je na posouzení
pojišťovny, která tímto nejednoznačným termínem, identifikací problému či
pochybení může odmítnout plnit. „Podobným příkladem je rozlišování
vyznačených a nevyznačených tratí v případě úrazu na horách. Pokud se lyžař
zranil na krátké spojnici od sjezdovky k chatě nebo autu, jde už o jízdu mimo
vyznačenou trať, anebo ještě ne? V takovém případě záleží na pojišťovně, jak
danou situaci vyhodnotí. První klubová pojišťovna posuzuje takové okolnosti
úrazu podle zdravého selského rozumu,” přibližuje Marek Orawski z První
klubové pojišťovny, která je generálním partnerem Ankety.
Na třetím místě se zatím se 113 hlasy umisťuje výluka neposkytnutí
vyčerpávajících informací. Tato výluka je typická pro úrazové či životní
pojištění. Typickým příkladem je neuvedení vyčerpávajících informací o
zdravotním stavu klienta. Stačí, aby klient například neuvedl, že
v minulosti byl v krátké pracovní neschopnosti s potížemi kloubů
a pojišťovna odmítne po letech vyplatit plnění klientovi za nemoc kolenních
kloubů, které mu znemožní několik měsíců chodit. V jiném případě pak
klient neuvedl krátkodobé léčení žaludku z důvodu vředů a pojišťovna odmítla
vyplatit plnění v důsledku onemocnění tohoto klienta rakovinou žaludku.
Věc by přitom řešil systém, kdy by si pojišťovny vyžádali informace nikoliv od
klientů, ale s jejich svolením od jejich lékařů, nebo by klienti doložili
potvrzení o svém stavu přímo do lékaře.
„Pro výluky z pojištění, jako téma nové ankety, jsme se
rozhodli proto, že se jedná o velmi významný problém s fatálními následky
pro klienty pojišťoven. Rozsah a popis výluk či jejich interpretace rozhodují o
tom, zda klient v případě vážné životní situace – nehody, onemocnění či
ztráty zaměstnání od pojišťovny něco dostane, nebo se budou hledat výmluvy,
proč neplnit“, komentuje důvody spuštění ankety organizátor a majitel
serveru Bankovnipoplatky.com Patrik Nacher.
Významnou součástí ankety je i průzkum nakolik hlasujícím vyhovuje současné
nastavení trvání a ukončování smluv a s tím spojené komplikované přechody mezi
jednotlivými pojišťovnami.
Průběžné výsledky
ankety za první měsíc jejího fungování:
1. Slovíčkaření, slovní popis podobných
situací –
například potopa, povodeň, zátopa, vytopení (pojištění se může vztahovat na
zátopu, ale už ne na vytopení) – 223
hlasů,
2. Výluka z hlediska nejednoznačné
identifikace (například pojištění domácnosti se nemusí vztahovat na garáž, jiná
definice nemoci a úrazu z pohledu pojišťoven apod.) – 209 hlasů,
3. Neposkytnutí vyčerpávajících
informací –
klient neuvede všechny informace o své osobě či majetku (například nesdělení
informací o léčení v minulost, i v dětském věku pojištěného, nebo pojištěný
neuvede nemoc, o které ani neví, že jí trpí apod.) – 113 hlasů,
4. Pojištění výrobku v záruce – pojištěný si pojistí například
ledničku, která je poškozena v důsledku zkratu na vedení, nebo přepětí.
Pojišťovna v takovém případě odmítne plnit, protože přístroj je v záruce.
Prodejce však odmítne reklamaci z důvodu zkratu na vedení. Neplní ani
pojišťovna a ani není možné realizovat reklamaci – 85 hlasů,
5. Odlišné pojištění pro pojištění
stejné či obdobné věci (například se chce pojištěný pojistit proti poškození bytu souseda,
typicky vytopení sousedních bytů. Uzavře pojištění odpovědnosti za škodu v
běžném životě. Ta se však vztahuje na případy, kdy nám přeteče vana, nebo se
odpojí hadice od pračky. Pokud však praskne trubka ve zdi, pojišťovna plnit nebude.
Na toto se vztahuje úplně jiný druh pojištění) – 83 hlasů,
6. Vznik nepředvídatelných okolností – vyšší moc (například je schválen
zákon, který způsobí pojištěnému nějakou škodu, na níž měl pojištění, vznik
války, terorismus, situace, se kterými se nepočítalo apod.) – 76 hlasů,
7. Výluky omezující klasické životní
situace s cílem prodat jiné pojistné produkty – připojištění (například havarijní pojištění
neobsahuje pojištění skel, které je nutné připojistit) – 74 hlasů,
8. Karenční doba – po uzavření pojištění po určitou dobu pojišťovna nemusí plnit, tedy neplnění
v případě vzniku pojistné události po určité stanovené období – 73 hlasů,
9. Výluky
z hlediska nevhodného umístění pojištěné věci (například
pojištěnou ledničku umístěnou v garáži zatopí voda) – 67 hlasů,
10. Zanedbání povinnosti pojištěného – neplnění v důsledku chování klienta, který si podle pojišťovny neplní své povinnosti (například ponechá v době veder otevřenou ventilačku v bytě a bude vykraden) – 64 hlasů,
HARMONOGRAM:
✓ Od 1. 4. 2018 do 15. 6. 2018:
HLASOVÁNÍ – spuštění a průběh samotného hlasování v anketě
✓ Od 1. 4. 2018 do 15. 5. 2018:
1. kolo - anketa všech nominovaných výluk. Dne 15. 5. 2018 vyhlášení tří
finalistů
✓ Od 15. 5. 2018 do 15. 6. 2018:
Finálové kolo - hlasování mezi třemi finalisty ankety
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Zdravotní pojištění pro nezbytnou zdravotní péči - Kdo ho platí a kolik stojí
- Sociální pojištění pro zaměstnance i OSVČ v roce 2020
- Slovíčkaření zatím vede v Anketě o nejabsurdnější výluku z pojištění. Hlasovat bude možné ještě šest týdnů
- Slovíčkaření zatím vede v Anketě o nejabsurdnější výluku z pojištění. Hlasovat bude možné ještě šest týdnů
- Startuje anketa o nejabsurdnější bankovní poplatek a anketa o nejabsurdnější bankovní postup 2021
- PRVNÍ KLUBOVÁ je generálním partnerem Ankety o nejabsurdnější výluku z pojištění
- PRVNÍ KLUBOVÁ je generálním partnerem Ankety o nejabsurdnější výluku z pojištění
- Anketa o nejabsurdnější bankovní poplatek přichází s novou kategorií Nejabsurdnější lichvář
- III. ročník ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek v ČR pro rok 2007
- III. ročník ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek - 1.týden průběžné výsledky
Prezentace
22.11.2024 Výsledková sezóna: Obhájila Nvidia svou…
18.11.2024 Nejlepší telefon za 2 990 Kč. Motorola má hit…
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Dvojnásobný růst prodeje bytů oproti loňsku: Co to znamená pro ceny?
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jak trh reagoval na volby v USA? Historická maxima, ale i prudké propady
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Domácnosti si za plyn připlatí: Regulované poplatky vzrostou výrazně nad inflaci
Miren Memiševič, Skupina Klik.cz
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Martin Thienel, Kalkulátor.cz
Iva Grácová, Bezvafinance
Podvodníci čekají na vaši chybu: Jak se nenapálit při vánočních nákupech na internetu?
Marek Pokorný, Portu
Jak snížit daně díky DIPu? Zde je návod pro vyplnění daňového přiznání
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select