Alibaba má s jednodušší technologií políčeno na starší
Online nákupy nejsou zrovna doménou starší generace, ale když dojde na nákup potravin přes smartphone, považuje se sedmdesátiletá Siang Ťiang za „mazáka“. Narodila se v roce 1949, tedy rok předtím, než komunistická strana Číny převzala vládu nad zemí. Nikdy nevlastnila bankovní účet, ale teď má peněžní aplikaci, která jí umožňuje nákup zboží prostřednictvím smartphonu.
Siang je součástí generace, na kterou gigant Alibaba cílí v době, kdy růst tržeb z prodeje přes internet zpomaluje. „Velkým motivačním prvkem je, že růst jejich tržeb zpomaluje,“ řekl Benjamin Cavender, šanghajský ředitel China Market Research Group. „Dnes je mnohem snadnější přesvědčit starší uživatele, aby otevřeli své peněženky a utráceli, než kdysi.“
Společnost ve středu představila novou verzi své nákupní aplikace Taobao pro seniory, která je mnohem jednodušší než ta mainstreamová. Navíc obsahuje širší rozhraní, které je možné napojit na účty příbuzných, aby si děti mohly zobrazit a zaplatit za zboží svých rodičů.
Čínští obyvatelé ve věku nad 60 let nyní tvoří zhruba 16 % celkové populace a do poloviny tohoto století už to bude kolem 33 %. Snaha zalíbit se starší generaci je součástí výdajového víru Alibaby. Firma plánuje utratit 10 miliard dolarů na posílení své přítomnosti v kamenných prodejnách, které častěji navštěvují právě senioři. Siang například nakupuje v supermarketu Hema, progresivního značkového obchodu Alibaby, který přijímá platby pouze mobilním telefonem. Při placení u pokladny pomůže obsluha Siang naskenovat čárový kód na jejím smartphonu a platba se automaticky provede.
„Moje děti si myslí, že jsem moc hloupá, abych mohla nakupovat přes internet, tak to dělají za mě,“ říká Siang. „Ale nákup s telefonem (v supermarketu) je jednoduchý. To zvládnu sama.“
Marketingová akce, kterou chce Alibaba přilákat více starších zákazníků, přichází v době, kdy má trh obavy z pomalejšího růstu tržeb společnosti. Ta dnes oznámila, že za tři měsíce do konce prosince jí příjem narostl meziročně o 56 procent a v celém finančním roce očekává nárůst o 55 až 56 procent.
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz