Facebook by měl platit za zpravodajství, tvrdí Murdoch
Facebook by měl platit za zpravodajství obdobné poplatky, které platí poskytovatelé kabelové či satelitní televize za přenášené televizní programy, prohlásil mediální magnát Rupert Murdoch. Facebook by tak platil mediálním podnikům za šíření jejich zpravodajství, což by novinářům zajistilo výrazně příznivější vyhlídky. Pro FB by se zaplacením poplatků podle Murdocha nijak podstatně neumenšil jeho zisk.
Evropské tiskové agentury upozornily, že zpravodajství je po osobním kontaktu hned druhým důvodem pro využívání sociální sítě Facebook. Zájem o zpravodajství podle agentur pomáhá internetovým společnostem zvyšovat příjmy z reklamy na úkor těch, kteří zprávy vytvářejí.
„Facebook při mnoha příležitostech uvedl, že jeho cílem je stát se největším médiem na světě. A přitom Facebook ani Google nemají svou redakci. Nemají žádné zpravodajské sítě, národní ani mezinárodní. Nemají žádné týmy reportérů v Sýrii, kteří by riskovali život, aby ukázali pravou tvář války,” uvedlo devět evropských agentur v prosincovém prohlášení. „Nabízejí uživatelům internetu práci jiných zveřejňováním odkazů na jejich zprávy,” dodaly.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz