Loni v sousedním Německu registrovali 18 227 případů ukradení aut, která byla havarijně pojištěna. Je to o 432 méně než v roce 2015. Dalších necelých 106 000 hlášených škod připadlo na odcizené autodíly, zejména airbagy nebo střešní nosiče. Celková suma kriminálních aktivit spojených s automobily tak v Německu klesla meziročně o 8 %. Uvedl to Svaz německých pojistitelů (GDV). Prodloužil se tak dále trend posledního desetiletí: od roku 2007 se celkový počet případů krádeží snížil téměř o polovinu.
Bohužel tento pozitivní vývoj má hořkou příchuť: zatímco neustále klesají počty odcizení, rostou nicméně částky škod, které zloději způsobují. Celkově loni zaznamenaly pojišťovny o 9 000 deliktů méně, ale celková částka nahlášených škod zůstala stabilní a činila téměř 520 milionů eur.
Zloději mají vkus
Základní příčinou této neradostné statistiky je fakt, že zloději se více zaměřují na prémiové značky vozidel. Obzvláště silně je přitahují modely značky Porsche: loni vzrostl počet ukradených sporťáků o 83 %! Tím se statisticky už dva z tisíce majitelů těchto vozů stávají automaticky oběťmi zlodějů. Ale v čele takové tabulky pravděpodobnosti ukradení je britská značka Land Rover. Ta zmizí majitelům nejčastěji. Loupežníky lákají jeho SUV nebo terénní vozy (statisticky 2,1 držitele z tisíce o ně přijdou).
Na východě se krade víc
Z geografického hlediska je statistika jednoznačná: východ Německa je postižen daleko více. Nechtěný primát drží Berlín, kde loni zmizelo 3 477 aut. To znamená, že bylo odcizeno 3,7 vozidla z tisíce. Na druhém místě je Hamburk (kvóta odcizení 1,8), bronz získalo Lipsko (1,4) a bramborovou medaili Drážďany a další dvě východoněmecká velkoměsta (1,2).
Naopak nejbezpečnější je pro auta jih země. V Bavorsku a Bádensku-Württembersku se pohybují statistiky prakticky ve všech regionech pod průměrem celé SRN, která činí 0,5 vozidla na tisíc aut.