Summary: Kámen úrazu u Oracle, nadšení u Adobe a velkoobchodní solidno u Costco
Poslední den týdne nám přinesl nová čísla z druhé strany Atlantiku. Kamenem úrazu u Oracle je výhled pro příští rok. Na vlně dobrých výsledků se naopak nadále veze Adobe Systems. Překvapivě dobré výsledky z amerického velkoobchodu zastupuje Costco.
Oracle (DIP)
Nové výsledky Oracle nám bohužel nevykouzlily zrovna úsměv na tváři. Čísla za minulý kvartál se opětovně zdají uspokojivé, ve většině ohledů splnila tržní konsensus, nicméně výhled pro cloudový byznys se opět dočkal výrazného zhoršení. Pojďme ale hezky popořádku. Tržby narostly meziročně o 6 %, čímž se jim podařilo do puntíku vyplnit tržní predikce. Provozní marže se rozšířila o 170 bps yoy na 43,6 %, což se přetavilo v čistý zisk na akcii ve výši 0,7 USD (+15 % yoy). Očekávání trhu byla nastavena o 2 centy níže. Za zklamání se dá pokládat volný cashflow, jenž dosáhl hodnoty 250 mil. USD (konsensus 750 mil. USD). Na druhou stranu, nezapomeňme na heroický výkon (6 mld. USD), jenž tento ukazatel předvedl v předešlém kvartálu.
Také při rozpadu na jednotlivé segmenty se věci nejeví zas tak špatně. Tržby z cloudu rostly 40% meziročním tempem, které bylo managementem avizováno spolu s předešlými výsledky, a počítal s ním také trh. Překvapivě dobrý výkon podaly softwarové licence (tradiční způsob distribuce), které se držely v linii předešlého roku. Výnosy příštích období (tzn., příjmy, které se ještě jen dostanou na rozvahu) posílily o 9 % yoy na 8 mld. USD.
Akcie odpovídají na neuspokojivý výhled 4%.
Adobe Systems
Poskytovatel kreativních nástrojů se nadále veze na vlně překvapivě dobrých výsledků. Tržby si poprvé sáhly na 2 mld. USD díky 25% yoy nárůstu, přičemž konsensus trhu byl nastaven na 1,95 mld. USD. Provozní marže se dočkala dalšího rozšíření o 350 procentních bodů na 40,2 %, což spolu s rostoucími tržbami vykrystalizovalo v čistý zisk na akcii na úrovni 1,26 USD (+40 % yoy). Tržní predikce přitom udávaly o 13 centů méně. Volný cashflow dosáhl 800 mil. USD.
Příjmy z klíčového segmentu Creative, do něhož patří například známý Photoshop, poskočily o 30 % yoy na 1,2 mld. USD. Z pohledu anualizovaných tržeb se tak dostáváme na 4,6 mld. USD – lehounce nad konsensus. Příjmy ze segmentu digitálního marketingu (30 % celkových tržeb) se zásluhou cloudového řešení Experience Cloud vyšvihly o 16 % yoy na 570 mil. USD.
Výhled na další kvartál se pevně drží očekávání trhu. Celkové tržby by měly růst 20% yoy tempem na 2,04 mld. USD a čistý zisk na akcii by se měl usadit na 1,27 USD (tady je konsensus 1,25 USD). Posílení tržeb se nadále opírá principálně o segment Digital Media (Creative + Document Cloud), jenž počítá s příjmy na úrovni 1,4 mld. USD (+25 % yoy).
Po dobrém úvodu se nakonec akcie vracejí k včerejší zavírací ceně.
Costco Wholesale
Dnešní týden uzavřeme s překvapivě dobrými výsledky z velkoobchodu. Costco ukončil kvartál s tržbami ve výši 31,8 mld. USD. Jejich 13% yoy růst mírně překonal konsensus, za což můžeme poděkovat zejména internetovým prodejům (+40 % yoy). Pro obchod důležitá metrika comparable sales (tržby z prodejen otevřených déle než 1 rok) posílila o 7,9 % yoy, avšak tady doufal trh v o něco lepší výsledek (+8,8 % yoy). I když stagnující hrubá marže nepomohla čistému zisku na akcii, s hodnotou 1,36 USD (+17 % yoy) se mu podařilo konsensus zlehka překonat.
Na solidních číslech akcie rostou o 4,5 %.
Patria Online je investiční portál s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz