Kvůli hurikánům se pilo méně kávy. Starbucks do odnesl nižšími tržbami
Kavárenský řetězec Starbucks nezveřejnil za své čtvrté fiskální čtvrtletí příznivé hospodářské výsledky. Hurikány Harvey a Irma totiž srazily jeho tržby ve více než 1 100 amerických kavárnách meziročně o 2 procenta. Když by se ale dopady hurikánů na hospodaření firmy nezapočítávaly, dosáhly by tržby růstu o 3 procenta. Akcie firmy během včerejška klesly kvůli tomu o neclého 0,5 %.
Starbucks společně s výsledky hospodaření oznámil, že prodá svou čajovou značku Tazo společnosti Unilever za 384 milionů dolarů. Aktuálně Starbucks vykázal zisk ve výši 788,5 milionu dolarů, což představuje 54 centů na akcii, ve srovnání s 801 miliony dolarů zisku vloni, což bylo 54 centů na akcii. Upravený zisk o jednorázové položky dosáhl 55 centů za akcii ve srovnání s 50 centy za akcii před rokem. Tržby klesly na 5,70 miliardy dolarů z 5,71 miliardy dolarů před rokem.
Prodeje značky Tazo Unileveru zahrnuje prodej receptů, duševního vlastnictví a zásob. Starbucks se soustředí na značku Teavana, která se řadí do „super prémiového“ čajového segmentu. Starbucks koupil společnost Tazo v roce 1999 za 8,1 milionů dolarů.
Dopady tropických bouřek na výnosy společnosti ale nejsou jediným problémem firmy. Analytici totiž varovali, že strategie Starbucksu se musí s ohledem na posilování příjmů soustředit na podporu prodeje cenově výhodnějších specialit a nápojů ke snídani, aby se odlišila od silně rostoucí konkurence. Ale Kevin Johnson, generální ř ředitel Starbucks odmítl v rozhovoru pro agenturu Reuters argument, že by firma byla nějak silně tlačena konkurencí. Johnson řekl, že v restauracích ve Spojených státech obecně dochází ke klesající návštěvnosti kaváren, ale Starbucks se tomu snaží čelit nabídkou novinek, například frappuccinos.
Problémem ale je, že i nejbližší konkurenti Starbucku, jako McDonald's, jdou podobnou cestou. McDonalad´s nedávno rozšířil své menu o nové typy káv, jako macchiato a latte a prodává malé espresso nápoje McCafe za 2 dolary. Dunkin 'Brands Group nabízí speciální nápoje ke snídani, včetně sendvičů. Starbucks hrozí i vyšší konkurence od producentů káv, jako Nestlé, Blue Bottle či Intelligentsia, kteří se chystají otevřít více vlastních kaváren.
Starbucks však s ohledem na vysokou konkurenci v segmentu snížil svou prognózu ziskovosti v dlouhodobém horizontu. Nyní firma říká, že dlouhodobý růst disku na akcii má být o 12 procent, předchozí odhady počítaly s růstem o 15 až 20 procent.
Patria Online je investiční portál s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz