Co nyní kupují hedge fondy? Ojetá auta
Investor Daniel Miller tvrdí, že podle databáze Insider Monkey vlastnilo na konci třetího čtvrtletí akcie prodejce ojetin CarMax 34 hedge fondům na konci druhého čtvrtletí to bylo „jen“ 21 fondů. Takový Markel Gayner Asset Management má CarMax jako svou největší pozici a i další fondy vlastní poměrně významné podíly v této společnosti. CarMax je tedy bezesporu v hedgefondovém kurzu.
Pokud někdo tyto akcie koupil po prudké rally v roce 2014, kvůli následnému sešupu trpce litoval a zřejmě stále lituje i přesto, že v roce 2016 si titul prošel další pozoruhodnou rally. Z následujícího obrázku je také zřejmé, že s těmito akciemi se investoři rozhodně nenudí, protože volatilita je značná. I systematické riziko je poměrně vysoko, protože beta se blíží hodnotě 1,3 – jde přirozeně o značně cyklický titul.
Zdroj: FT
Ze dvou spodních grafů vidíme, že CarMax je schopný poměrně soustavně navyšovat tržby a to samé se od něj čeká v následujících dvou letech. Vývoj zisku na akcii (EPS) by měl být podobně „lineární“. CarMax v letošním roce zvýšil počet prodejních míst o 10 %, ale stále pokrývá jen asi 65 % americké populace, takže prostor pro další růst by tu být měl.
Podle zmíněného investora vyniká CarMax nad svou konkurencí svými dlouholetými a rozsáhlými zkušenostmi v oblasti nákupu a prodeje aut. Prodej ojetých vozů je navíc povětšinou roztříštěným odvětvím a firma by tak mohla využívat určitých úspor z rozsahu. I když to je podle mne v tomto byznysu trochu otázka do pranice. Zrovna tak totiž může fungovat to, co bych nazval ztrátami z rozsahu.
Jak jsem zmínil, podstata podnikání CarMaxu (a následně i vysoká beta) dělají z této akcie jednoznačně cyklický titul. Je možné, že hedge fondy o něj jeví zájem právě proto. Podle některých indikátorů totiž nyní dochází k dalšímu cyklickému zlepšení ekonomické aktivity v USA. Dejme ale nyní stranou podobné makroúvahy a podívejme se na základ fundamentu této společnosti. Ten je totiž poněkud výjimečný, což rychle zjistíme pohledem na tok hotovosti:
Zdroj: FT
Provozní cash flow je často hluboko v záporu, příčinou ale není nízká ziskovost (i když návratnost investice dosahuje 4,4 %, což také není žádná hitparáda). Důvod leží ve vysokých investicích do provozního kapitálu (obvykle znatelně nad 1 miliardu dolarů). Ten bezesporu odráží expanzi a transformaci firmy (viz níže), která vyžaduje investice do zásob, ale zejména dlouhodobých pohledávek.
Spolu s nutnými dlouhodobými investicemi tak CarMax potřebuje každý rok poměrně mohutnou finanční injekci, protože vlastní zdroje (zásobu hotovosti) už nemá (naštěstí si nehraje na haura a nevyplácí dividendy). Tato injekce má formu dluhu a jeho výše nyní převyšuje EBITDA zhruba desetkrát! Takový poměr by běžně byl obludný, ovšem u CarMaxu probíhá podobná přeměna jako u mnoha automobilek. Na jejím konci by měl být hybrid prodejce aut a banky/leasingové společnosti, na kterého některé běžné ukazatele automaticky aplikovat nelze.
U CarMaxu se tedy stejně jako u automobilek čeká na to, až začnou všechny investice do finančních pohledávek a celá transformace na polofinanční instituce vynášet. Ne na úrovni zisků, ale na úrovni volného toku hotovosti, protože pouze z něj je možno dlouhodobě vyplácet dividendy. Celé to může skončit velmi dobře, i ne moc dobře – před delší dobou jsem tu například psal o plošně klesající kvalitě úvěrů financujících koupi vozů v USA. Hedge fondy, zdá se, sází na možnost „a“.
Patria Online je investiční portál s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- SPOROBOND - otevřený podílový fond, Podílové fondy
- Cena aut - velký přehle cen ojetých automobilů
- Podílové fondy, investiční společnosti
- Příspěvek na auto
- Plánovač tras autem
- SPOROINVEST - reinvestiční tř./retail, Podílové fondy
- 2025 - Rok 2025. Co nového bude v roce 2025 ve financích?
- Měřítko - měřítko mapy. Co znamená měřítko na mapě a kolik kilometrů v reálu je jeden centimetr na mapě
- Co nyní kupují hedge fondy? Ojetá auta
- AAA Auto: Češi letos pod stromeček kupují dražší ojetá auta
- Menší zájem o ojetá auta - Změny na trhu s ojetými auty.
- Kupujete ojeté auto? Podle ČOI jich má 85 % přetočený tachometr.
Prezentace
12.12.2024 Český trh zaplavily extrémně zlevněné Samsungy.
05.12.2024 K nejprodávanějšímu telefonu sezony tablet zdarma.
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Inflace v listopadu 2024: Jakou investiční strategii zvolit?
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Černý pátek skončil, spotřebitelé utráceli více přes e-shopy, tržby v kamenných obchodech klesly
Štěpán Křeček, BHS
John J. Hardy, Saxo Bank
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Okénko finanční rady
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Ztráta zaměstnání vás může potkat nejen v předdůchodovém věku
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Oznámení o zvýšení důchodu přijde letos naposledy na papíru zdarma
Tomáš Rosenkranc, Ušetřeno.cz
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
I přes zdražení distribuce mohou domácnosti v roce 2025 ušetřit
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Umíme si chránit svůj majetek pojištěním? Průzkum ukazuje zajímavá čísla
Marek Pokorný, Portu
Jak snížit daně díky DIPu? Zde je návod pro vyplnění daňového přiznání