Eurozóna - spotřebitelská důvěra v září mírně stoupla
Po několika měsících, kdy se spotřebitelská důvěra snižovala, došlo v září k mírnému zlepšení (o 1,3 bodů na -6,4 bodů). Hlavním důvodem je dle nás vnímání spotřebitelů ohledně brexitu, kdy došlo k uklidnění situace a spotřebitelé tak nyní nevnímají rizika tak výrazně.
Problém je, že rizika brexitu se v tuto chvíli pouze odložily do budoucna. Jinými slovy si Británie rozhodnutím odložit oficiální zahájení procesu vystoupení z EU získala čas, aby mohla snížit ekonomické škody. Problém je ten, že se tak jen negativní dopady odložily na příští rok, kdy situace kolem brexitu dle nás sníží růst HDP eurozóny o 0,2-0,3 procentního bodu. Británie proces vystoupení z EU oficiálně začne v lednu nebo únoru.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?