Dovolená s vadami: jak reklamovat ubytování nebo jídlo?

TNBiz, 20.7.2016

Přihlásit se o to, aby na dovolené dostali vše, za co zaplatili, Češi evidentně umí. "Je to nejčastěji kvůli vadám v ubytování nebo stravování," řekl TV Nova Miloš Borovička z Občanského sdružení spotřebitelů.

Tady platí, že čím dříve, tím lépe. Nejdříve žádat nápravu v hotelu nebo u delegáta. Šanci reklamovat zájezd máte ale i po skončení dovolené.

"Zákazník má nárok na nějakou přiměřenou slevu, kterou odpovídá rozdílu mezi řádnou dovolenou a tou defektní," Vysvětluje Borovička.

Pokud vás třeba ubytují v jiném hotelu, než jste si objednali, mohli byste dostat slevu až 20 %. Stejně jako za pokoj bez slíbené klimatizace nebo, pokud by se mu uklízečka vyhýbala obloukem. A pokud se vám bude zdát, že jíte každý večer to samé, i za to můžete uplatňovat vrácení peněz. Existují ale i úsměvné pokusy o reklamace dovolené, třeba za počasí a nejen to.

"Setkali jsme se s reklamací toho, že na hotelu nebyli žádní Češi. Co by někdo považoval za výhodu. Tak tomuto spotřebiteli se to nelíbilo, protože si neměl s kým povídat a trávit čas."

Ztrátu zavazadla byste měli nahlásit hned na letišti. Letecká společnost by vám pak měla proplatit účty za oblečení nebo hygienu, kterou si na dovolené koupíte. 



Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie



Články Tipy a triky