SPT Telecom a.s. - plnění ukazatelů pověření
SPT TELECOM, a.s.
Plnění úkolů Pověření
Plnění rozvojových ukazatelů Pověření, které uložila vláda České republiky SPT TELECOM, a.s. výměnou za udělení dočasné exkluzivity na poskytování meziměstské a mezinárodní hlasové telefonní služby je jedním z nejdůležitějších cílů firmy.
Ukazatele Pověření jsou stanoveny v oblasti kvantitativní, kde se jedná především o stanovený minimální počet hlavních telefonních stanic, které musí SPT TELECOM, a.s. ke konci každého roku provozovat, o počty veřejných telefonních automatů a tempo uspokojování žádostí o zřízení telefonní linky. V kvalitativní oblasti ukazatele Pověření stanovují například doby oprav telefonních stanic, povolené procento chybně spojených nebo nespojených hovorů, či stanovují termíny pro vyřizování
reklamací.Jednotlivé ukazatele však nemají stejnou váhu, navíc byla tato kritéria stanovena již před pěti lety a v tak rychle se rozvíjejícím oboru jako jsou telekomunikace nastává v určitých případech situace, kdy je třeba význam jednotlivých závazků přehodnocovat. Výměna názorů na aktuální důležitost jednotlivých rozvojových ukazatelů Pověření je proto obsahem průběžně probíhajících konzultací mezi zástupci Českého telekomunikačního úřadu a SPT TELECOM, a.s. Příkladem dnes již nepříliš aktuálního ukaza
tele může být parametr doby opravy dálnopisných stanic.Plnění parametrů Pověření ze strany SPT TELECOM, a.s. je příznivě ovlivňováno výsledky probíhajícího procesu modernizace. V roce 1997 označil ČTÚ míru plnění rozvojových cílů za dostatečnou. Výsledky dosažené v provozní oblasti v roce 1998 jsou podle měření uskutečněných SPT TELECOM, a.s. ještě příznivější než v roce minulém (viz Příloha).
Podle vyjádření generálního ředitele SPT TELECOM, a.s. Svatoslava Nováka právě ”zvyšující se náročnost kvalitativních ukazatelů a jejich plnění v posledních letech odráží obrovský pokrok, který zaznamenala telekomunikační infrastruktura v České republice. Zatímco ještě v roce 1996 bylo v oblasti úspěšnosti volby u místních hovorů cílem dosáhnout alespoň 78% úspěšných
spojení, v roce 1998 bylo dosaženo stavu, kdy bylo správně spojeno téměř 97% hovorů. Obdobná situace existovala i u meziměstských hovorů.”
Provozní výsledky
1997 |
1998 |
změna | |
Počet HTS (tis.) |
3 274 |
3 734 |
14% |
podnikatelské |
1 054 |
1 155 |
10% |
bytové |
2 219 |
2 579 |
16% |
Čistý přírůstek (tis.) |
459 |
459 |
0% |
VTA |
28 437 |
29 877 |
5% |
mincovní |
11 587 |
11 620 |
0% |
kartové |
16 850 |
18 257 |
8% |
Nevyřízené žádosti (tis.) |
406 |
141 |
(65%) |
Počet HTS/ zam. |
143 |
171 |
20% |
Digitalizace |
50% |
64% |
Cíle SPT TELECOM V roce 1999
V souvislosti s dokončováním investičního programu se stále větší pozornost zaměřuje na rozvoj služeb a zlepšování péče o zákazníky. Již v loňském roce došlo k výraznému urychlení rozvoje technologie ISDN, byly zavedeny zcela nové služby jako předplacená karta CzechMATE, velký důraz SPT TELECOM, a.s. nadále klade na rozvoj datových služeb a internetu. V současné době je
INTERNET OnLine SPT TELECOM, a.s. jedním z největších poskytovatelů připojení na internet v České republice. V trendu rozvoje těchto moderních služeb bude společnost pokračovat i v roce letošním.Důležitým úkolem je pokračovat v rozvoji a výstavbě telekomunikační infrastruktury. V roce 1999 plánuje SPT TELECOM, a.s. investice v rozsahu 20 až 25 miliard Kč a počítá s přírůstkem cca. 200-250 000 hlavních telefonních stanic. To znamená, že ke konci roku 1999 by telefonizace České republiky měla dosáhnou hodnot
y blížící se 40 stanicím na 100 obyvatel, což již představuje úroveň srovnatelnou s vyspělými zeměmi. Další nárůst tohoto ukazatele bude záviset především na ekonomickém vývoji země.Významné aktivity budou zaměřeny dovnitř firmy a budou se zabývat především dalším zvyšováním efektivity SPT TELECOM, a.s. Zavádění podpůrných systémů na bázi nejmodernějších informačních technologií s sebou přináší možnost výrazného zjednodušení procesů ve firmě a rozsáhlých úspor. V roce 1999 tak SPT TELECOM, a.s. počítá se
snížením počtu zaměstnanců o 1500 osob. Záměrem je ke konci roku 1999 dosáhnout ukazatele 200 hlavních telefonních stanic na jednoho zaměstnance. Zjednodušení firemních postupů se projeví i ve vztahu k zákazníkům pružnějším reagováním na vznikající požadavky.Značná pozornost bude věnována i pokračující transformaci organizační struktury firmy. Cílem je snížení počtu řídících úrovní a zjednodušení řídících procesů. Postup v této oblasti navazuje na výše uvedené zavádění podpůrných systémů. Tato rozsáhlá restrukturalizace probíhá již od roku 1997 a jednotlivé kroky jsou časovány tak, aby v polovině roku 2000 došlo k úplnému organizačnímu oddělení technologických a obchodních aktivit.
”Všechny tyto kroky a procesy jsou plánovány tak, aby byl SPT TELECOM, a.s
1. ledna roku 2001 dobře připraven na příchod konkurence do telekomunikačního sektoru”, uvedl zástupce generálního ředitele SPT TELECOM, a.s. a výkonný ředitel TelSource (strategického partnera), pan André Frans Bessel Kok.Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz