71 % českých fotbalových fanoušků sleduje svůj oblíbený klub na dociálních sítích
MasterCard zveřejňuje výsledky průzkumu mezi
5 000 fotbalových fanoušků v celé Evropě v oblasti sociálních
médií
Češi o průběhu zápasu diskutují na sociálních
sítích raději až po jeho skončení
Zraky celé Evropy se obracejí na Milán, kde 28.
května proběhne finále Ligy mistrů UEFA mezi Realem Madrid a Atléticem Madrid. MasterCard
je oficiálním sponzorem a platebním systémem Ligy mistrů UEFA, rovněž je
exkluzivním dodavatelem hráčských maskotů. MasterCard při této příležitosti
zjišťoval, jak se chovají fanoušci na sociálních sítích.
· Facebook je
nejpopulárnější sociální sítí mezi fotbalovými fanoušky (63 %)
· Více než 69 %
fanoušků si přeje wi-fi na stadionech
· Fanoušci
v Německu jsou na sociálních sítích nejvíce loajální, jen 4 % z nich
sledují i další týmy než jen svůj oblíbený
· Češi (81%)
nikdy nepostují či netweetují, když jsou na zápase na stadionu
Podle výsledků
průzkumu podporují svůj klub nejvíce fanoušci ve Španělsku, kde čtvrtina (24 %)
lidí napíše čtyři a více postů na sociální média v průběhu zápasu, pokud
ho sleduje v televizi, což je skoro dvakrát více než v Itálii (15 %).
Jedna třetina Angličanů postuje v průběhu zápasu na stadionu,
v Turecku je to naopak 84 %. Češi se při sledování hry sociálním médií
téměř nevěnují. 81% z nich říká, že nikdy nepostuje ani netweetuje, když
sleduje zápas přímo na stadionu, 60 % ani při sledování v televizi.
Social
Fanalytics Report společnosti MasterCard zdůrazňuje, že možnost se propojit s
fotbalovými idoly na sociálních sítích má pozitivní vliv na většinu fanoušků
(69 %). Nejvíce to oceňují v Turecku (92 %) a Španělsku (86 %). Názor na
to, zda mají být hráči na sociálních sítích, je ovšem v rámci Evropy
rozdílný – v ČR si to myslí 52 % fanoušků, ve Velké Británii polovina.
Facebook
je nejoblíbenější sociální sítí (63 %) pro komunikaci týkající se fotbalu. Nejvyšších
čísel dosahuje ve věkové skupině 45 - 54 let. 64 % všech dotázaných fanoušků
odpovědělo, že sociální média využívají primárně pro zjišťování novinek ve
světě fotbalu.
Další
výsledky:
· 71 % českých
fanoušků sleduje svůj oblíbený tým na sociálních sítích
· Fotbaloví
fanoušci ve Španělsku jsou nejvíce aktivní na sociálních sítích na stadionu,
postují průměrně dvakrát za hru
· Nejvíce
pozitivní fanoušci jsou na Ukrajině, kritiky se naopak nebojí v Turecku a
Velké Británii
· Italové (42 %)
a Španělé (47 %) využívají sociální média ke sledování živých přenosů
s komentáři, zatímco Rusové (63 %) a Češi (61 %) raději diskutují
s dalšími fanoušky
· Fanoušci –
muži jsou dvakrát více náchylní než fanynky – ženy k tomu, aby na
sociálních sítích sledovali i jiný klub či tým, než je jejich oblíbený
Social
Fanalytics Report rovněž zjistil, že 69 % fanoušků by bylo rádo, aby bylo na
všech stadionech wi-fi. Poptávka po bezkontaktních platbách je v Evropě
stále silnější, 31 % fanoušků by si ji přálo i na stadionech. Více než polovina
fanoušků v Turecku (54 %) si chválí, že je tento způsob platby pohodlný.
54 % rumunských fanoušků a 44 % těch českých upřednostňuje zavedení
bezkontaktních platebních bran pro nákup lístků.
Gianluigi Buffon, ambasador MasterCard pro Ligu
mistrů UEFA, říká: „Měl
jsem možnost hrát fotbal více než dvacet let a je skvělé sledovat, jaký vliv
mají na tento sport právě sociální média. Vtahují fanoušky ještě více do hry a
pro nás jsou způsobem, jak jim být ještě blíž, a to i na osobní rovině.“
„Fotbal je v České republice velmi
populární. Fanoušci jsou ochotní utratit za podporu svého týmu hodně peněz,
třeba na permanentkách či merchandisingu. Skupiny fanoušků se jistě také letos
vypraví na finále Ligy mistrů a tisíce ho budou sledovat v televizi,“ říká Miroslav Lukeš, generální ředitel
MasterCard pro ČR, SR a Rakousko, „Češi
jsou velmi technologicky zdatní, ale z výsledků je vidět, že si svoji
oblíbenou hru raději užívají bez sociálních médií. Vše diskutují s přáteli
až po jejím skončení.“
Social
Fanalytics Report byl realizován pro MasterCard společností Mortar na
5 000 respondentech v 16 evropských zemích: Velká Británie, Německo,
Španělsko, Francie, Nizozemí, Itálie, Turecko, Rusko, Švédsko, Portugalsko,
Řecko, Ukrajina, Rumunsko, Izrael, Polsko a Česká republika.
Více informací na: www.mastercard.com
Poslední zprávy z rubriky Obchod a služby:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Česká koruna, CZK - kurzy měn české koruny
- Kurzy ČNB - Kurzovní lístek České Národní Banky
- Kurzovní lístek Česká spořitelna, Kurzovní lístky bank
- Česká spořitelna, a. s. - euro, vývoj kurzu měny
- Volná místa region Česká Lípa - Volná pracovní místa Česká Lípa
- Podnikání v České republice
- USD, americký dolar - převod měn na CZK, českou korunu
- Česká pošta - ceník poštovného 2020
- UAH, ukrajinská hřivna - převod měn na CZK, českou korunu
- THB, thajský baht - převod měn na CZK, českou korunu
- GBP, britská libra - převod měn na CZK, českou korunu
- CZK, česká koruna - převod měn na EUR, euro
Prezentace
28.11.2024 Nejlepší chytré hodinky na světě jsou Samsung.
25.11.2024 Zkontrolujte, zda je vaše nemovitost dobře…
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Petr Lajsek, Purple Trading
Zmatek na ropném trhu. Jak se promítne do cen pohonných hmot?
Ali Daylami, BITmarkets
Mgr. Timur Barotov, BHS
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Dvojnásobný růst prodeje bytů oproti loňsku: Co to znamená pro ceny?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory