COMEFLEX CONSULTING (COMEFLEX CONSULTING)
Okénko pro podnikatele  |  13.04.2015 13:40:36

Jak být úspěšným vyjednavačem (nejen) na startu podnikání

V situaci, kdy rozjíždíte nové podnikání, je více než kdy jindy potřeba se soustředit na to, v jakém světle se druhým ukážete. Dobré jméno je totiž nejlepší vizitkou dobrého podnikatele. Podnikáte a rádi byste si osvojili nebo připomněli zásady „slušného podnikatelského chování“? Tady je pár tipů jak na klienty a obchodní partnery dobře zapůsobit.

1. Pamatujte na to, že opravdu každý je vaším potenciálním klientem či obchodním partnerem

Vaším potencionálním spolupracovníkem může být opravdu kdokoliv. Myslete proto na příjemné vystupování nejen na obchodní schůzce, ale i při jednání s podřízenými či při nákupu v trafice nedaleko vaší kanceláře. Zapůsobíte-li na ulici jako neomalený hulvát, těžko si udržíte i dobrou obchodní image, až vás dotyčný překvapí s pracovní nabídkou u vás v kanceláři.

2. Vycházejte ze základů etikety, ne však dogmaticky

obchodní sféře musíte více než kde jinde dbát na základní pravidla etikety. Ta se však mísí s obchodní etikou a mnohdy tak vznikají drobné výjimky. Zatímco na ulici pozdraví malý chlapec starší paní jednoznačně jako první, v momentě, kdy si k ní do obchodu chlapec půjde koupit žvýkačky, role se obrací. On se stává zákazníkem, obsluhovaným a tudíž i váženější osobou nehledě na věk. Paní prodavačka ho pozdraví jako první a zdvořile ho obslouží.

3. Naučte se vcítit, pochopit nepochopitelné a vyjádřit schopnost kompromisu

V osobním i profesním životě se často dostáváme do situací, ve kterých jsme nuceni jednat s lidmi odlišného názoru. Od zastávání vlastní pravdy se, ač je to lidské a pochopitelné, musíte v obchodě oprostit a za každou cenu si udržet dekórum. Co naopak za každou cenu neprosazujte, je váš osobní, byť třeba tisíckrát potvrzený, názor. Naučte se přiměřené empatii, zkuste se na situaci vždy podívat z pohledu toho druhého a vždy vyjádřete pochopení pro jeho postoj, ačkoli zastáváte jiný. Dejte si pozor na fráze typu „Ano, ale…“, „No, ale přece…“ „Vždyť…“. Využívejte spíše metody tříkrokové konfrontace. V první fázi je nezbytné vyjádřit pochopení („Zcela chápu váš postoj.“), následně nenásilně sdělit, jaké stanovisko zaujímáte vy a nakonec si ověřit, jaký to mělo účinek, tedy zda jste se správně pochopili. Takhle se vám podaří vyjít i s tím nejtvrdohlavějším klientem.

4. Vždy sdělujte (i nepříjemné) informace

Mnoha konfliktům a nedorozuměním s klienty se dá předejít komunikací. V tomto ohledu rozhodně platí, že čím více, tím lépe. Udržujte se zákazníkem kontakt, neslibujte nesplnitelné a vždy ho informujte, v jaké fázi se nachází proces zpracování jeho zakázky. Nikdy nečekejte s negativními zprávami, a to i v případě, že došlo k pochybení z vaší strany. V této situaci není nic jednoduššího, než o tom klienta informovat hned, jak tento stav nastane a nesnažit se to odkládat na vhodnější příležitost. Ta totiž nepřijde.

5. Založte své podnikání nejen na reprezentativním chování, ale i prostorách

Krom slušného a důvěryhodného vystupování je třeba na zákazníka zapůsobit reprezentativními prostory, do kterých ho přivádíte. Schůzka v pražské kavárně může být sice skvělá romantika, pro obchodní jednání je však příliš neformální a neosobní zároveň. Dbejte na to, že kdykoli k vám někdo přichází na jednání, dojem na něho dělají veškeré maličkosti od výmalby, přes vybavení, po poskytnutý servis. Perfektním řešením pro občasné schůzky v Praze nebo třeba Českých Budějovicích je virtuální kancelář. U prestižního poskytovatele se vám dostane veškerého vybavení, servisu asistentky, provozu recepce a celkově opravdu seriózně vzhlížejících prostor.

Libor Hraba

Libor Hraba

Libor Hraba je jednatelem a jedním ze společníků COMEFLEX CONSULTING s.r.o. Zabývá se poradenstvím v oblasti zakládání a administrativního řízení společností, ale i právem v oblasti podnikání. Cílem jeho práce je osvobodit podnikatele od administrativy a byrokracie, která zdržuje od vlastní práce a ušetřit podnikatele nepříjemností, které je mohou potkat v případě, že zapomenou na některé povinnosti.


Logo COMEFLEX CONSULTING

COMEFLEX CONSULTING

COMEFLEX CONSULTING s.r.o. patří k vůdčím společnostem v České republice, která pomáhá začínajícím podnikatelům a živnostníkům se startem podnikání. Zakládá společnosti na míru, prodává ready made společnosti a poskytuje virtuální sídla v Praze i Českých Budějovicích. Největší devizou COMEFLEX CONSULTING je široká síť poradenských služeb pro podnikatele. Zároveň svým klientům poskytuje velice kvalitní zázemí, které mohou využívat jako virtuální kancelář. Více informací najdete na www.comeflexoffice.cz.


Poslední zprávy z rubriky Okénko pro podnikatele:

25.07.2024  Poznejte svého zákazníka dřív, než vám začne dlužit Pavel Macek (Credit Check)
19.06.2024  Daňově zvýhodněné produkty spoření na důchod od roku 2024 Ing. Tomáš Slavík (SLUTO)
19.06.2024  Kdy a Kde Rezervovat Zimní Dovolenou, aby Vaše Peníze Pracovaly pro Vás? Jitka Weiss (SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.)





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

Vyloučení odpovědnosti

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688