Digitalizace zabíjí bankovní pobočky
Do roku 2020 bude 95 procent všech interakcí mezi klientem a bankou probíhat digitálně a banky v Evropě zruší 40 procent svých poboček. Proměna je iniciována samotnými zákazníky, kteří ji už teď vyžadují, říká zpráva mezinárodní konzultační společnosti Bain & Company.
Ukazuje se, že touto cestou budou využívány nejen základní bankovní produkty, ale i strategické firemní bankovnictví a poradenství. Fyzické pobočky ale podle studie zcela nevymizí, jen se dramaticky zredukuje jejich počet, funkce, velikost a vzhled. Podle Reuters jen v minulém roce zavřely banky v Evropě přes 3 500 svých poboček.
„Na mnoha světových trzích vidíme, že banky s nejrychlejším vývojem v digitální oblasti také rychleji získávají klienty,“ říká Mike Baxter z Bain & Company.
Okolo 45 procent IT výdajů bank putuje do zajištění základních funkcionalit banky, tedy do věcí, které zákazníci nevidí. Přitom asi jen pět až deset procent jde do nových technologií, které banku proměňují v očích veřejnosti. Banky s rozvinutými digitálními procesy mají tento rozdíl výrazně menší, konstatuje zpráva.
Češi jsou novým technologiím nakloněni
“Češi se rádi učí novým věcem, to platí nejen pro technicky zdatné uživatele, ale i pro začátečníky. Platby se rychle přesouvají do online sektoru. Online a mobilní bankovnictví v posledních letech zažívá obrovský boom. Uživatelé si začínají zvykat na komfort těchto řešení, která jsou výrazně rychlejší než při zařizování skrze kamenné pobočky bankovních ústavů,” říká Jiří Hrma, šéfredaktor serveru SmartMania.cz.
Investice do inovací a změny priorit jsou zejména pro velké tradiční banky velmi drahé a procesně složité, ale existenčně nezbytné, což si samy uvědomují. Na světě nyní funguje asi 3 000 bankovních start-upů, které nejen že tyto inovativní přístupy zvládají lépe, ale jsou na nich již založeny.
„Meziročně vzrostl počet uživatelů naší mobilní aplikace za první čtvrtletí o 60 procent, přičemž měsíčně aplikace zaznamená 150 tisíc přihlášení. Za první polovinu roku 2014 protekla mobilním bankovnictvím miliarda korun prostřednictvím 100 tisíc platebních transakcí,“ říká František Cimbálik, specialista mobilního bankovnictví online banky Zuno.
Cashem nebo šekem? Přece online
Už současný vývoj směřuje k dominanci bezkontaktních plateb a mobilního bankovnictví, zároveň se podle expertů snižuje objem plateb v hotovosti.
„Klienti budou spravovat své finance zcela online, skrz různé druhy vyspělých aplikací, které budou monitorovat jejich plánované i neplánované výdaje. Aplikace budou také lidem radit, jak využít a investovat peníze na základě jejich návyků,” dodává František Cimbálik
Online banka Zuno zahájila svou činnost v roce 2010 na Slovensku, po kterém následovala v polovině roku 2011 Česká republika. Patří mezi vůbec první online banky působící v regionu střední a východní Evropy. Jako jediná banka v Česku ani na Slovensku nedisponuje žádnými fyzickými pobočkami, funguje pouze online. Během 3 let se ze start-up společnosti stala online banka s 230 000 klienty nabízející široké produktové portfolio (běžný účet s debetní kartou, spořicí účet, online půjčka, refinancování a konsolidace, kreditní karta nebo kontokorent). Zuno je nekonvenční značka zaměřená na jednoduchost dle motta Less bank, more life.
Další informace o českém zastoupení Zuno Bank AG naleznete na zuno.cz
Jozef Dudáš
Produktový specialista úvěrových produktů online banky Zuno
Od roku 2012 působí jako produktový specialista úvěrových produktů pro Českou republiku a Slovensko. V této funkci je zodpovědný za analýzy a statistiky v oblasti úvěrů, tvoří také nabídky pro stávající i nové klienty, Vedle toho se podílí na testování a kontrole funkcionalit online bankovnictví. Pracuje rovněž na vývoji nových produktů a jejich aktivního začleňování do celkového portfolia banky.
Online banka Zuno zahájila svou činnost v roce 2010 na Slovensku, po kterém následovala v polovině roku 2011 Česká republika. Patří mezi vůbec první online banky působící v regionu střední a východní Evropy. Jako jediná banka v Česku ani na Slovensku nedisponuje žádnými fyzickými pobočkami, funguje pouze online. Během 3 let se ze start-up společnosti stala online banka s 200 000 klienty nabízející široké produktové portfolio (běžný účet s debetní kartou, spořicí účet, online půjčka a refinancování, kreditní karta nebo kontokorent). Nekonveční značka zaměřená na jednoduchost dle motta Less bank, more life. Další informace o českém zastoupení Zuno Bank AG naleznete na zuno.cz nebo .
Další zprávy o bankách
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Předčíslí bankovních účtů finančních úřadů pro placení daní v roce 2020
- Digitalizace zabíjí bankovní pobočky - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení
- Digitalizace zabíjí bankovní pobočky
- Digitalizace pro digitalizaci.
- Bankovní poradce pobočky unicredit bank expres chrudim - nabídka práce
- Česká spořitelna Most Bankovní 1300 – pobočky Česká spořitelna
- Ředitel/Ka Bankovní A Finanční Pobočky Partners Market - Volná pracovní místa
- Manažer bankovní pobočky litvínov - nabídka práce
- Bankovní Poradce Pobočky Unicredit Bank Expres Chrudim - Volná místa
Prezentace
28.11.2024 Nejlepší chytré hodinky na světě jsou Samsung.
25.11.2024 Zkontrolujte, zda je vaše nemovitost dobře…
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Petr Lajsek, Purple Trading
Zmatek na ropném trhu. Jak se promítne do cen pohonných hmot?
Ali Daylami, BITmarkets
Mgr. Timur Barotov, BHS
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Dvojnásobný růst prodeje bytů oproti loňsku: Co to znamená pro ceny?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Okénko finanční rady
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Miren Memiševič, Skupina Klik.cz
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Martin Thienel, Kalkulátor.cz
Marek Pokorný, Portu
Jak snížit daně díky DIPu? Zde je návod pro vyplnění daňového přiznání
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select