ZUNO (ZUNO)
Osobní finance  |  20.08.2014 13:27:35

Digitalizace zabíjí bankovní pobočky

 

Do roku 2020 bude 95 procent všech interakcí mezi klientem a bankou probíhat digitálně a bankyEvropě zruší 40 procent svých poboček. Proměna je iniciována samotnými zákazníky, kteří ji už teď vyžadují, říká zpráva mezinárodní konzultační společnosti Bain & Company.

 

Ukazuje se, že touto cestou budou využívány nejen základní bankovní produkty, ale i strategické firemní bankovnictví a poradenství. Fyzické pobočky ale podle studie zcela nevymizí, jen se dramaticky zredukuje jejich počet, funkce, velikost a vzhled. Podle Reuters jen v minulém roce zavřely banky v Evropě přes 3 500 svých poboček.

 

„Na mnoha světových trzích vidíme, že banky s nejrychlejším vývojem v digitální oblasti také rychleji získávají klienty,“ říká Mike Baxter z Bain & Company.

 

Okolo 45 procent IT výdajů bank putuje do zajištění základních funkcionalit banky, tedy do věcí, které zákazníci nevidí. Přitom asi jen pět až deset procent jde do nových technologií, které banku proměňují v očích veřejnosti. Banky s rozvinutými digitálními procesy mají tento rozdíl výrazně menší, konstatuje zpráva. 

 

Češi jsou novým technologiím nakloněni

 

“Češi se rádi učí novým věcem, to platí nejen pro technicky zdatné uživatele, ale i pro začátečníky. Platby se rychle přesouvají do online sektoru. Online a mobilní bankovnictví v posledních letech zažívá obrovský boom. Uživatelé si začínají zvykat na komfort těchto řešení, která jsou výrazně rychlejší než při zařizování skrze kamenné pobočky bankovních ústavů,” říká Jiří Hrma, šéfredaktor serveru SmartMania.cz. 

 

Investice do inovací a změny priorit jsou zejména pro velké tradiční banky velmi drahé a procesně složité, ale existenčně nezbytné, což si samy uvědomují. Na světě nyní funguje asi 3 000 bankovních start-upů, které nejen že tyto inovativní přístupy zvládají lépe, ale jsou na nich již založeny.

 

„Meziročně vzrostl počet uživatelů naší mobilní aplikace za první čtvrtletí o 60 procent, přičemž měsíčně aplikace zaznamená 150 tisíc přihlášení. Za první polovinu roku 2014 protekla mobilním bankovnictvím miliarda korun prostřednictvím 100 tisíc platebních transakcí,“ říká František Cimbálik, specialista mobilního bankovnictví online banky Zuno.

 

Cashem nebo šekem? Přece online

 

Už současný vývoj směřuje k dominanci bezkontaktních plateb a mobilního bankovnictví, zároveň se podle expertů snižuje objem plateb v hotovosti. 

 

„Klienti budou spravovat své finance zcela online, skrz různé druhy vyspělých aplikací, které budou monitorovat jejich plánované i neplánované výdaje. Aplikace budou také lidem radit, jak využít a investovat peníze na základě jejich návyků,” dodává František Cimbálik


 

Online banka Zuno zahájila svou činnost v roce 2010 na Slovensku, po kterém následovala v polovině roku 2011 Česká republika. Patří mezi vůbec první online banky působící v regionu střední a východní Evropy. Jako jediná banka v Česku ani na Slovensku nedisponuje žádnými fyzickými pobočkami, funguje pouze online. Během 3 let se ze start-up společnosti stala online banka s 230 000 klienty nabízející široké produktové portfolio (běžný účet s debetní kartou, spořicí účet, online půjčka, refinancování a konsolidace, kreditní karta nebo kontokorent). Zuno je nekonvenční značka zaměřená na jednoduchost dle motta Less bank, more life.

 Další informace o českém zastoupení Zuno Bank AG naleznete na zuno.cz

 
Jozef Dudáš

Jozef Dudáš

Produktový specialista úvěrových produktů online banky Zuno

Od roku 2012 působí jako produktový specialista úvěrových produktů pro Českou republiku a Slovensko. V této funkci je zodpovědný za analýzy a statistiky v oblasti úvěrů, tvoří také nabídky pro stávající i nové klienty, Vedle toho se podílí na testování a kontrole funkcionalit online bankovnictví. Pracuje rovněž na vývoji nových produktů a jejich aktivního začleňování do celkového portfolia banky.

Logo ZUNOOnline banka Zuno zahájila svou činnost v roce 2010 na Slovensku, po kterém následovala v polovině roku 2011 Česká republika. Patří mezi vůbec první online banky působící v regionu střední a východní Evropy. Jako jediná banka v Česku ani na Slovensku nedisponuje žádnými fyzickými pobočkami, funguje pouze online. Během 3 let se ze start-up společnosti stala online banka s 200 000 klienty nabízející široké produktové portfolio (běžný účet s debetní kartou, spořicí účet, online půjčka a refinancování, kreditní karta nebo kontokorent). Nekonveční značka zaměřená na jednoduchost dle motta Less bank, more life. Další informace o českém zastoupení Zuno Bank AG naleznete na zuno.cz nebo .

20.08. 17:10  Dobré PR (Šoustakovič)
Diskuse je uzavřena

Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:

Pá 16:27  Povolování staveb v Česku zkolabovalo. Doslova EKOSPOL (EKOSPOL)
Pá 16:08  Ženy barva auta nezajímá, 84 % řeší při výběru hlavně cenu Tisková zpráva (Tisková zpráva)
Pá 15:56  Bankovní statistika: Říjen – rekordní objemy retailových úvěrů Raiffeisenbank a.s. (Raiffeisenbank a.s.)







Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

Vyloučení odpovědnosti

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688