(Kurzy.cz)
Spending Pulse: US sváteční tržby letos rostly o 3,5%
Prodeje v segmentech nejvíce svázaných se svátky jako jsou oblečení, elektronika nebo například luxusní zboží rostly meziročně o 2,3%.
Největší růst zaznamenaly segmenty prodeje šperků a dětského vybavení. Prodeje elektroniky a luxusního zboží bez započtení šperků meziročně stagnovaly, pokles pak zaznamenaly prodeje pánských a dámských potřeb.
National Retail Federation před vánoci odhadovala růst maloobchodních tržeb v posledních dvou měsících roku o 3,9% oproti 3,5% v loňském roce.
ShopperTrack před vánoci odhadoval růst pouze o 2,4%, což by bylo nejméně od roku 2009. Podle této agentury v týdnu před 21. prosincem počet návštěv v obchodech poklesl meziročně o 21% a objem prodejů poklesl meziročně o 3,1%.
Výrazným jmenovatelem letošní hlavní nákupní sezóny roku byly nebývala velké slevy, ke kterým se mnohé obchody uchýlily ve snaze přilákat co nejvíce zákazníků.
Výsledky firem - tržby, zisk
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz