General Motors se v 2Q stal v prodejích jedničkou, předhonil Toyotu
Japonská automobilka Toyota Motors (TM)
zveřejnila z hlavní trojky jako poslední údaje o svých globálních
prodejích za červen, resp. tím pádem za 2Q. Potvrdily se tak dnes spekulace, že
v tomto období neudržela svou vedoucí pozici. Celý koncern totiž prodal od
dubna do konce června celkem 2,48 mil. vozů, konkurenční General Motors (GM) však
2,49 mil. Na záda jim navíc také šlape koncern Volkswagen, který za dané období
prodal 2,39 mil. vozů. Toyota kromě poklesu na domácím trhu vlastně „strádá“
oproti konkurenci v Číně, kde už v loňském roce díky „válce“ došlo k propadu
prodejů japonských nejen automobilek. Zatímco GM zde v 2Q meziročně zvýšila
prodeje o 12 %, Volkswagen o 16 %, Toyota pouze o 0,6 %.
Z hlediska prodejů od počátku
roku, resp. za 1.pololetí si však Toyota vedoucí místo s 4,91 mil.
prodanými vozy udržela (-1,2 %). GM prodala 4,852 mil. vozů a koncern
Volkswagen 4,7 mil. V loňském roce vítězná Toyota prodala 9,75 mil. vozů,
pro letošní rok stále počítá překročit hranici 10 mil. vozů.
Zmínit lze, že na Wall Street
obchodované akcie automobilky Toyota Motors (TM) letos atakují svá dosavadní
historická maxima z roku 2007. Zatímco GM již své hospodářské výsledky
včera zveřejnila, což titulu pomohlo zaznamenat nová 17měsíční maxima, Toyota s výsledky
přijde příští pátek 2.8. Zmiňovaný Volkswagen představí výsledky o dva dny
dříve (ve středu 31.7.).
J. Zendulka
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz