(Kurzy.cz)
Zahraniční turista vypije v ČR dvě piva denně
Zahraniční turisté pobývající v České republice vypijí v průměru necelá dvě piva denně. V roce 2012 tak činila jejich spotřeba bezmála 4 % z celkové konzumace piva v ČR. Vyplývá to z exkluzivní studie, kterou pro Český svaz pivovarů a sladoven připravila společnost Ernst & Young.
Z více než 20 milionů turistů, kteří v loňském roce navštívili Českou republiku, tvořily více než 70 % národnosti, které se tradičně umisťují na předních příčkách zemí s nejvyšší spotřebou piva. Patří sem Německo, Slovensko, Polsko nebo Rakousko. A zatímco každý Čech vypije v průměru asi třetinku piva denně, zahraniční turista dle údajů Ernst & Young vloni vypil v průměru necelá 2 piva denně. Nejvíce piva turisté spotřebují tradičně v letních měsících.
„Naším cílem bylo vyčíslit reálné dopady turismu na spotřebu piva v České republice. Využili jsme k tomu dostupná data o spotřebě piva a geografickém rozdělení obyvatelstva a turistů v ČR. České pivo chutná v cizině nejvíce našim sousedům – jeho největšími konzumenty jsou Němci a Slováci,“ vysvětluje Petr Knap, partner podnikového poradenství a řízení rizik ve společnosti Ernst & Young.
Vedle turistického ruchu je pro pivovarské odvětví důležitý také export, jehož objem se v roce 2012 zvýšil meziročně o 9 %. Největšími importéry českého piva jsou tradičně Německo, Slovensko, Polsko, Rusko, Švédsko, Velká Británie a USA. Podle nejnovějších odhadů se české pivo exportuje již do více než 60 zemí všech kontinentů. „Věříme, že pozitivní zkušenost turistů s českým pivem při jejich návštěvě České republiky v sobě nese potenciál pro získání nových spotřebitelů exportované produkce,“ říká František Šámal, předseda Českého svazu pivovarů a sladoven.
O ČSPS:
Český svaz pivovarů a sladoven sdružuje pivovary, sladovny a další instituce, které se přímo či nepřímo podílejí na výrobě piva v České republice. Svaz navazuje na dlouhou tradici, jejíž počátky spadají do druhé poloviny 19. století. V té době jsou na našem území zakládány první profesní pivovarské a sladařské organizace. Současná podoba svazu pochází z roku 1991, kdy se podařilo profesní organizaci pivovarníků a sladovníků obnovit. V současnosti svaz sdružuje 23 pivovarských společností, 7 sladoven a 19 přispívajících členů. Mezi přispívajícími členy jsou výrobci pivního skla, etiket, technologických a technických zařízení pro pivovarský sektor, vzdělávací instituce atd. Hlavním cílem svazu je prosazování a obhajování práv a společných zájmů svých členů. Podporuje rozvoj aktivit, které přispívají k řádnému provozování předmětu činnosti členů, zajišťuje kontakty s legislativními orgány a příslušnými orgány státní správy. Svaz zastupuje zájmy svých členů i na mezinárodním poli v pivovarských a sladařských institucích a organizacích.
Poslední zprávy z rubriky Z domova:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz