Vladimír Urbánek
(Kurzy.cz)
Makroekonomika  |  04.04.2013 10:00:30

ČR - maloobchod v únoru klesl o 1,3%, významně přispěl motoristický segment

Tržby v maloobchodě včetně motoristického segmentu po očištění o sezónní vlivy klesly v únoru reálně meziměsíčně o 1,3 %. Meziročně očištěné o vliv rozdílného počtu pracovních a kalendářních dní se tržby snížily o 1,7 %, bez očištění klesly o 4,7 %. Pokles zaznamenal jak motoristický segment, tak i samotný maloobchod.

Po očištění o sezónní vlivy
se tržby v maloobchodě včetně prodeje a oprav motorových vozidel v únoru reálně meziměsíčně snížily o 1,3 % a meziročně očištěné o vliv počtu pracovních a kalendářních dní o 1,7 %. Neočištěné tržby klesly meziročně o 4,7 %, pokles tržeb se projevil v motoristickém segmentu i v maloobchodě (viz tabulka č. 2). V únoru 2013 bylo o jeden pracovní a kalendářní den méně.

Sezónně očištěné tržby za prodej a opravy motorových vozidel (CZ-NACE 45) se snížily reálně meziměsíčně o 1,3 % a meziročně po očištění o vliv počtu dní o 5,4 %. Neočištěné tržby klesly meziročně o 7,1 %, v tom za opravy o 7,9 % a za prodej motorových vozidel (včetně náhradních dílů) o 7,0 %.

V maloobchodě včetně prodeje pohonných hmot (CZ-NACE 47) sezónně očištěné tržby klesly reálně meziměsíčně o 1,3 % a meziročně očištěné o vliv počtu dní o 0,2 %. Neočištěné tržby se snížily meziročně o 3,6 %, v tom za pohonné hmoty o 7,2 %, za potraviny o 5,0 % a za nepotravinářské zboží o 1,5 %.

Pokles zaznamenala většina sledovaných sortimentních skupin, přičemž největší vliv měl nižší prodej v nespecializovaných prodejnách s převahou potravin, kde se tržby snížily o 4,8 %. Tržby klesly rovněž ve specializovaných prodejnách s výrobky pro sport, kulturu a rekreaci (o 13,1 %), s potravinami (o 7,0 %), s výrobky pro domácnost (o 2,8 %) a s farmaceutickým, zdravotnickým a kosmetickým zbožím (o 1,6 %). Naopak růst vykázaly prodejny počítačového a komunikačního zařízení (o 3,7 %) a oděvů a obuvi (o 2,7 %). Pokračoval zvýšený zájem spotřebitelů o nákupy přes internet či prostřednictvím zásilkové služby (růst o 20,8 %).

Cenový deflátor (CZ-NACE 47) ke stejnému období předcházejícího roku (bez vlivu DPH) činil 99,8 %. Nejvyšší meziroční růst cen byl zaznamenán u potravin a farmaceutického, zdravotnického a kosmetického zboží, naopak u většiny nepotravinářského zboží pokračovalo snižování cen, nejvýrazněji v sortimentu počítačového a komunikačního zařízení.

Mezinárodní srovnání vývoje maloobchodních tržeb v zemích EU je k dispozici na: (http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/eurostat/home).

Zdroj: ČSÚ
K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:

Út 10:41  Měnový pár EUR/USD se znovu propadá InstaForex (InstaForex)
Út 10:01  Tohle kolo souboje s inflací jsme vyhráli Jan Berka (Roklen24)
Út   9:46  Makro: Smíšený vývoj cen výrobců Research (J&T BANKA)




Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688