Škoda Auto vloni prodala automobily za 267 miliard korun
"V roce 2012 jsme důsledně pokračovali ve strategii růstu. Dosáhli jsme nových rekordních hodnot odbytu a tržeb, rozšířili jsme naši modelovou paletu a dále posílili naši pozici na mezinárodním automobilovém trhu. Investovali jsme do nových modelů a výrobních kapacit," uvedl k výsledkům společnosti předseda představenstva společnosti Škoda Winfried Vahland.
Nejprodávanějším modelem automobilky byla v roce 2012 jako již tradičně Škoda Octavia. Ta s více než 409 600 prodaných kusů po celém světě poprvé překonala hranici 400 tisíc vozů. "Tento výsledek opět ukázal, že octavia je srdcem značky," říká Vahland. Dodal zároveň, že od začátku roku 2013 na trhy přichází také nová Škoda Octavia a v květnu automobilka představí také novou Škodu Octavia Combi.
Na druhém místě v prodejích se umístila Škoda Fabia (240 500 kusů) a bronzovou příčku obsadila Škoda Superb (109 100 vozů).
Lépe než většině konkurentů se dařilo mladoboleslavské automobilce především v západní Evropě (358 400 vozů), polepšila si však také ve východní a střední Evropě, ale i v Rusku a v Číně. Automobilovou jedničkou je Škoda Auto tradičně v Česku, kde má každý třetí prodaný vůz ve znaku okřídlený šíp, ale rovněž v Polsku a na Slovensku.
V roce 2013 bude firma ve své modelové ofenzívě pokračovat s nezměněnou intenzitou. Česká automobilka na trh letos uvede celkem osm nových nebo přepracovaných modelů. "Automobilový rok 2013 nebude jednoduchý. Naše aktuální modelová paleta a nové vozy stejně jako naše přítomnost na mezinárodních trzích představují dobrou výchozí základnu k dalšímu posilování naší dobré pozice na celém světě," zakončil šéf společnosti Škoda.
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz