(Kurzy.cz)
Výsledky Unileveru za 3Q překonaly odhady, prodej v rozvíjejících se zemích rostl
Podkladové tržby rostly o 8% v divizi zboží osobní potřeby, která je tradičně nejziskovější částí firmy. Růst o 11% zaznamenala divize domácích potřeb. Prodej potravin poklesl o 0,4%.
Z regionů si nejlépe vedla Latinská Amerika s růstem o 14%, prodeje v Asii, Africe a Středním východě rostly o 11%. Prodeje v Evropě rostly o 0,9% oproti poklesu o 2,2% ve 2Q12. Firma uvedla, že v Řecku nabídla levnější zboží v reakci na tamní ekonomický vývoj, situace ve Španělsku se stabilizovala.
Celkové tržby ve 3Q stouply o 10% na 13,4 mld.EUR. Podkladové tržby nezapočítávají vliv akvizic a měnových výkyvů.
Růst výsledků Unileveru kontrastuje s poklesem výkonů hlavních konkurentů v podobě Nestlé a Danone, jež své horší než očekávané výsledky prezentovaly již v minulém týdnu.
Akcie Unileveru rostou v reakci na zprávu o 4%. Za celý letošní rok si titul zatím polepšuje o necelých 8%.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz