Akcieatrhy (Akcieatrhy.cz)
Investice  |  09.08.2012 10:25:53

Železnice IN, ropovody OUT


“Akcieatrhy.cz“Asociace Amerických železnic publikovala údaje o počtu cisternových vagonů přepravujících surovou ropu a ropné produkty na území USA. Počet cisteren vzhledem k údajům z roku 2011 se během posledních šesti měsíců zvýšil o 35%.

Ministerstvo energií USA uvedlo ve své zprávě, že na území Severní Dakoty je nedostatek ropovodů a ropné infrastruktury a to mělo za následek, že se společnost BP rozhodla využívat železniční dopravu k přepravě své ropy do rafinerie na území státu Washington a to i přes to, že přeprava po železnici je třikrát dražší, než přeprava ropovodem.

Jak uvádí Asociace Amerických železnic, během posledních šesti měsíců bylo přepraveno 241 tisíc cisteren, což odpovídá zvýšení přepravy o 38% oproti stejnému období minulého roku. V červnu se přeprava oproti minulému roku zvýšila dokonce o 51%.

Každá cisterna přepravuje 700 barelů ropy, což znamená, že železniční přepravou je dopravováno zhruba 1 milion barelů ropy denně. Severní Dakota se stala v březnu státem s druhou největší produkcí ropy a to znamená prudce se zvyšující nároky na přepravu vytěžené ropy z oblasti. BP uvažuje o vybudování železniční trati k přepravě 225 tisíc barelů denně do své rafinerie ve Washingtonu. Povolovací řízení ke stavbě by mělo začít během následujícího půl roku.

Čtěte dále:
Ropné společnosti vhodné k nákupu
Boj o ropu – Čína proti zbytku světa. Část první.
Boj o ropu – Čína proti zbytku světa. Část druhá, závěrečná.

Nicméně je třeba vzít do úvahy, že zatímco přeprava jednoho barelu železnicí vychází na 15 USD, přeprava ropovodem stojí 5 USD. Projektovaný ropovod Keystone by měl být schopen přepravovat 1,1 milionů barelů ropy denně, což je množství, které odpovídá veškeré přepravě ropy po železnici. 5 tisíc kilometrů dlouhý ropovod Enbridge, dopravuje ropu z písků v Athabasce do rafinerií na středozápadě s kapacitou 1,4 milionů barelů ropy denně, nicméně v minulém měsíci došlo k poruše s únikem okolo 1000 barelů ropy v oblasti Wiskonsinu.
Ačkoli je Enbridge nejlevnější variantou pro dopravu ropy, dává BP z kapacitních důvodů přednost tomu přepravovat ropu po železnici.

Do té doby, než bude vybudována ropná infastruktura v oblasti Severní Dakoty a než budou vybudovány ropovody s dostatečnou kapacitou lze předpokládat další růst přepravy ropy po železnici. Nákup akcií železnic by se tak mohl stát zajímavou investiční příležitostí.

Redakce www.akcieatrhy.cz

Tyto zprávy pro vás vytváří Akcieatrhy.cz

Poslední zprávy z rubriky Investice:

St   9:53  Konec ruské ropy v Česku? Research (Česká spořitelna)
St   9:43  Oživení hypotečního trhu pokračuje Research (Česká spořitelna)
St   9:25  Krátké zprávy z ČR: Kofola, Photon, banky Research (Česká spořitelna)




Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

Vyloučení odpovědnosti

Copyright © 2000 - 2025

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688