(Kurzy.cz)
Maersk na kontejnerové přepravě loni prodělal 2,88 mld.DK, letos opět prodělá
Výsledky velkých přepravních firem jsou brány tradičně jako důležité indikátory reálného vývoje ekonomiky v globálním měřítku.
Vedení firmy uvedlo, že výsledek kontejnerové přepravy bude ztrátový také v tomto roce, když přebytky přepravních kapacit budou dále srážet ceny a tím i výsledky. Přepravní firmy obecně nadhodnotily tempo růstu globální ekonomiky a nově připravené přepravní kapacity nyní nemají plné vytížení. Poptávka po kontejnerové přepravě poroste maximálně o 4% oproti 7% v roce 2011. Poptávka na hlavní firemní trase Asie-Evropa poklesne více než bude celosvětový průměr. Ve snaze podpořit ziskovost této linky firma hodlá snížit kapacitu tohoto spojení o 9% a zvýšit díky tomu sazby za přepravu.
Vedení Maersk uvedlo, že stále věří v možný úspěch svých snah po zvýšení přepravních tarifů v tomto roce a to i přes obecné problémy celého sektoru. Maersku patří cca 16% světového trhu přepravy kontejnerů.
Přepravní sazby v loňském roce v celosvětovém průměru poklesly o cca 25%. Největší propad až o 60% přitom zaznamenalo spojení Asie-Evropa.
Akcie Maersk na zprávu reagují poklesem o více jak 4%. Za letošní rok si firma doposud připisovala zhodnocení o cca 17%.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
15.04.2024 Kam půjdou úrokové sazby? Aktuální přehled...
15.04.2024 Zabouchnuté dveře vyřeší zámečník od pojišťovny...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz