VW loni prodal rekordních 8,156 milionu vozů, BMW zvedla prodeje o 14%
NEW YORK/DETROIT (MEDIAFAX) - Německý automobilový koncern Volkswagen (VW), který je mateřskou společností tuzemské Škody Auto, v loňském roce prodal poprvé v historii více než osm milionů vozů. Informovaly o tom v pondělí agentury AFP a Reuters.
Podle generálního ředitele VW Martin Winterkorn ještě před zahájením detroitského autosalonu uvedl, že prodej stoupl o 14 procent na 8,156 milionu vozů.
Volkswagen plánuje do roku 2018 zvýšit prodej na více než deset milionů vozů ročně. Na trhu v USA chce letos VW podle Winterkorna poprvé za 39 let prodat přes půl milionu vozů. Loni prodej Volkswagenu ve Spojených státech stoupl o 23 procent na 444 192 automobilů.
Volkswagen se chce do roku 2018 stát jedničkou na světovém automobilovém trhu. Tou byla od roku 2008 japonská automobilka Toyota, její prodej byl ale loni těžce postižen březnovým zemětřesením a vlnami tsunami a později i záplavami v Thajsku. Podle odhadů tak klesl o devět procent na 7,05 milionu vozů. Letos ale Toyota očekává výrazný nárůst prodeje na 8,48 milionu vozů a v roce 2013 očekává prodeje okolo devíti milionů vozů, napsala agentura AFP. Volkswagen tak loni v prodeji Toyotu překonal a jeho největším rivalem tak je americký General Motors.
Právě General Motors v pondělí oznámil, že jeho prodeje v Číně byly v roce 2011 rekordní, a to i přes větší zpomalení největšího trhu s automobily. GM se svými společnými podniky v Číně loni prodal zhruba 2,55 milionu kusů, což je o rovných osm procent více, než předchozí rekord 2,35 milionu v roce 2010.
"GM zůstal před konkurencí i přes zpomalení růstu poptávky," uvedl podle agentury AFP Kevin Wale, prezident GM China Group v prohlášení. Jen v prosinci prodeje GM v Číně vzrostly meziročně o 9,8 procenta na 196 797 kusů.
Další americký výrobce aut - Ford Motor - v pondělí oznámil, že jeho prodej v Číně překonal loni půl milionu vozů. Prodej mu vzrostl meziročně o sedm procent na 519 390 kusů, a to včetně osobních i užitkových vozidel.
Šéf americké pobočky Volkswagenu Jonathan Browning předpověděl, že celkový prodej automobilů v USA letos stoupne na 13,5 až 14 milionů vozů. Loni se prodej zvýšil o deset procent na 12,8 milionu vozů.
Meziročně o čtrnáct procent zvýšila v loňském roce prodeje německá automobilka BMW. Na světových trzích podle své pondělní tiskové zprávy mnichovský koncern prodal 1,67 milionu vozů.
BMW, které je největším světovým výrobcem luxusních automobilů, počítá s růstem prodeje i v roce 2012. Očekávanou stagnaci evropského trhu by měl vyrovnat zvýšený zájem o BMW na asijských a amerických trzích, uvedla automobilka.
Do skupiny BMW patří také tradiční britský výrobce luxusních vozů Rolls Royce. Právě o jeho limuzíny se na rostoucích zámořských trzích v roce 2011 zájem výrazně zvyšoval, především v ekonomicky silných oblastech jako je Šanghaj.
Kromě samotné značky BMW a Rolls Royce mnichovský koncern vlastní také automobilku Mini, která vyrábí vozy Cooper.
Rolls Royce podle své výroční zprávy za loňský rok prodal 3538 superluxusních vozů typových řad Phantom, Corniche a Ghost. Víc automobilů automobilka od svého založení před 107 lety za jediný rok ještě neprodala. Největší nárůst prodejů Rolls Royce zaznamenal na asijsko-pacifických trzích, kde si v meziročním srovnání polepšil o 47 procent.
Tomáš Králícek, kralicek@mediafax.cz
Ondrej Fér, fer@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz