Lidé stále fandí Fio bance. Rozdíly se však snižují
Nejlépe hodnocená banka Fio banka získala od klientů hodnocení 80 procent, druhá v pořadí GE Money bank, která je zároveň nejvstřícnější bankou za třetí čtvrtletí získala 66 procent, třetí je překvapivě Komerční banka s 62 procenty. Na druhém konci hodnocení se nachází LBBW s 28,33 procenty, Volksbank s 30 procenty, Česká spořitelna s 37,27 procenty a Citibank s 38,33 procenty.
Vysoké rozdíly mezi veřejností nejlépe hodnocenou bankou, kterou je Fio banka a nejhůře hodnocenými bankami se dlouhodobě snižují. U Fio banky se dostává do rovnováhy očekávání, která tato dravá banka v klientech vyvolala a realita ve které se banka a její klienti nachází.
Fio banka dlouhodobě nejoblíbenější. Její hodnocení však klesá
Fio banka i ve třetím čtvrtletí byla bezkonkurenčně nejoblíbenější bankou z hlediska hodnocení veřejnosti. Veřejnost přisoudila této bance hodnocení 80 procent. To je suverénně nejlepší hodnocení mezi tuzemskými bankami. Přesto však banka zaznamenala v hodnocení uživatelů výrazný pokles. Ještě ve třetím čtvrtletí roku 2010, tedy přesně před rokem obdržela banka od veřejnosti hodnocení 88,48 procenta.
„Fio banka je dle mého názoru nejlepší banka v ČR, bohužel. Občas také nemile překvapí jako jiné banky. Zlepšuje se, ale spíš tím, že přibývá víc poboček než bankomatů, což je škoda. Měla by zlepšit internetové bankovnictví“, hodnotí banku klient Milan Mroczkowski.
I velké banky mohou bodovat. Komerční banka je třetí
Nejvstřícnější banka za třetí čtvrtletí GE Money bank potvrdila svou oblíbenost u veřejnosti, kdy byla z hlediska hodnocení veřejnosti druhou nejoblíbenější bankou s 66 procenty. Dynamika a inovativnost této banky i přes problémy spojené s horší komunikací mezi bankou a některými klienty, vedla k tomu, že banka v této části hodnocení výrazně posílila.
Největším překvapením je velmi pozitivní hodnocení Komerční banky. Veřejnosti udělila této bance hodnocení 62 procenta. Ve třetím čtvrtletí předchozího roku přitom banka v této části hodnocení získala od veřejnosti pouze 48,64 procenta. Příklad Komerční banky prokazuje skutečnost, že velké banky nemusí být odsouzeny k horšímu hodnocení než banky malé z důvodu velkého počtu klientů, tedy i těch nespokojených a většímu osobnímu kontaktu klientů s bankou, jejími přepážkami a bankéři.
„Plusem je vstřícný přístup, kontokorent bez měsíčního paušálu a nabízené úvěry bez zajištění. Mínusem jsou poplatky za platby, které u mě představovaly i 500 Kč měsíčně“, hodnotí Komerční banku uživatel Pavel Och.
Nejslabší banky LBBW a Volksbank
Slabšími bankami v hodnocení veřejnosti jsou LBBW, Volksbank, Česká spořitelna a Citibank. Příklad Komerční banky přitom vyvrací tvrzení, že velké banky jsou ke špatnému hodnocení náchylnější než ty malé. Česká spořitelna získala 37,27 procenta. Před rokem přitom bylo její hodnocení výrazně vyšší, kdy obdržela od veřejnosti 49,85 procenta. Volksbank získala 30 procent. Před rokem přitom získala 45 procenta a její pokles je tak nejvyšší. Citibank získala 38,33 procenta, zatímco před rokem to bylo 42,16 procent.
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->
Banka |
Hodnocení veřejnosti III. čtvrtletí roku 2010 |
Hodnocení veřejnosti III. čtvrtletí roku 2011 |
mBank |
51,78% |
54,00% |
Fio banka |
88,48% |
80,00% |
Volksbank |
45,00% |
30,00% |
Poštovní spořitelna |
55,24% |
36,67% |
Raiffeisenbank |
55,71% |
57,14% |
57,14% |
66,00% | |
LBBW |
59,02% |
28,33% |
ČSOB |
52,08% |
61,11% |
UniCredit bank |
49,44% |
45,71% |
48,64% |
62,00% | |
49,85% |
37,27% | |
Citibank |
42,16% |
38,33% |
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->
___________________________________________________________________________
Více o hodnocení OVB Vstřícná banka
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->
OVB Vstřícná banka hodnotí banky od prvního čtvrtletí roku 2010, kdy se historicky první Nejvstřícnější bankou stala Raiffeisenbank. Druhé čtvrtletí plně ovládla GE Money Bank. Ve třetím a čtvrtém čtvrtletí se pak s nejlepším hodnocením umístila Fio banka. Nejvstřícnější bankou roku 2010 byla vyhlášena GE Money Bank.
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->
Veškeré hodnocení, komentáře, odůvodnění, výsledky, výpočty i vývoj hodnocení jsou plně veřejné a dohledatelné na internetových stránkách hodnocení www.vstricnabanka.cz. Otevřenost, veřejnost a upřímnost je tak stejně jako originální hodnotící systém největším přínosem a hodnotou klientského ratingu hodnocení bank OVB Vstřícná banka.
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->
Odborná, jedenáctičlenná porota, jejíž kompletní složení naleznete na serveru hodnocení www.vstricnabanka.cz, má při hlasování největší váhu, která představuje podíl 58,3 % celkového hodnocení. Server www.bankovnipoplatky.com disponuje váhou hodnocení s podílem 25 % a veřejnost (registrovaní uživatelé) disponuje váhou hodnocení s podílem 16,7 %.
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->
Nejvyšší váha hodnocení odborné poroty je zajištěním objektivního, nestranného a odborného pohledu odborníků ze světa financí, ekonomiky, práva, podnikání a médií na hodnocené banky. Server www.bankovnipoplatky.com se čtvrtinovou váhou hodnocení hodnotí banky z pohledu poplatkové politiky a přehlednosti sazebníků bank. Veřejnost pak promítá do hodnocení vlastní zkušenosti s hodnocenými bankami a pozitivní či negativní působení image bank
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->
Klientský rating OVB Vstřícná banka je tak nejkomplexnějším a nejúplnějším hodnocením bank v České republice. Klientský rating bank je zveřejňován každé čtvrtletí, kdy jsou veřejnost i banky samotné informovány o tom, zda se jejich pozice na základě konkrétních kroků a opatření jednotlivých bank zlepšuje či zhoršuje.
<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->
Poslední zprávy z rubriky Finanční služby:
Přečtěte si také:
Prezentace
28.03.2024 5 kroků pro pravidelnou údržbu vaší motorové pily
27.03.2024 I elektrická koloběžka musí mít povinné ručení
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Revoluce v umělé inteligenci: Nový superčip společnosti Nvidia může změnit svět
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Kdy a komu se vyplatí využít DIP (dlouhodobý investiční produkt)
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
SPILBERK investiční fond SICAV, a.s. se mění k lepšímu aneb Co přinesla Valná hromada
Miroslav Novák, AKCENTA CZ
ČNB pokračuje ve snižování sazeb, proinflačním rizikem slabší koruna
Ali Daylami, BITmarkets
Bitcoin stanovil nové historické maximum – Je už na nákup pozdě?
Petr Lajsek, Purple Trading
Slabá koruna prodraží dovolenou. Kolik si kde letos připlatíme?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz