Vladimír Urbánek
(Kurzy.cz)
Makroekonomika  |  06.12.2011 09:17:29

ČR - maloobchod v říjnu rostly o 1% díky motoristickému segmentu

Maloobchod - říjen 2011

Tržby v maloobchodě včetně motoristického segmentu po očištění o sezónní vlivy a pracovní dny vzrostly v říjnu reálně meziměsíčně o 1,0 %. Meziročně se tržby očištěné pouze o vliv počtu pracovních dní zvýšily o 1,5 %, stejně jako bez očištění. Meziroční růst tržeb byl ovlivněn zejména vývojem v motoristickém segmentu.

* * *
Po očištění o sezónní vlivy a pracovní dny se tržby v maloobchodě včetně prodeje a oprav motorových vozidel v říjnu zvýšily reálně meziměsíčně o 1,0 %; meziročně očištěné pouze o pracovní dny o 1,5 %, stejný růst zaznamenaly tržby bez očištění. Na celkovém meziročním přírůstku tržeb se při stejném počtu pracovních dní letos i loni podílel prodej motorových vozidel (vč. náhradních dílů) a nepotravinářského zboží, opačně působil prodej potravin a pohonných hmot (viz tabulka č. 2).

* * *

Sezónně očištěné tržby za prodej a opravy motorových vozidel (CZ-NACE 45) se zvýšily reálně meziměsíčně o 3,0 %; meziročně očištěné o pracovní dny i neočištěné vzrostly o 8,5 %. Meziročně neočištěné tržby za prodej motorových vozidel (včetně náhradních dílů) se zvýšily o 10,3 %, za opravy klesly o 1,1 %.

* * *

V maloobchodě včetně prodeje pohonných hmot (CZ-NACE 47) se sezónně očištěné tržby zvýšily reálně meziměsíčně o 0,1 % a meziročně očištěné o pracovní dny se snížily o 1,3 % shodně jako bez očištění. Meziročně neočištěné tržby klesly za prodej pohonných hmot o 4,5 %, za potraviny o 2,7 %, naopak za nepotravinářské zboží vzrostly o 0,7 %.

Prodej potravin klesl jak ve specializovaných (o 4,7 %), tak i v nespecializovaných prodejnách (o 2,6 %). Rovněž klesly tržby ve specializovaných prodejnách s výrobky pro domácnost (o 1,4 %) a s farmaceutickým, zdravotnickým a kosmetickým zbožím (o 0,9 %). Vysoké tempo růstu si i nadále zachoval prodej zboží přes internet či prostřednictvím zásilkové služby (růst o 10,9 %) podobně jako maloobchod s počítačovým a komunikačním zařízením (o 7,1 %). Prodej výrobků pro kulturu a rekreaci, stejně jako oděvů a obuvi, se po poklesu v předchozím měsíci vrátil k růstu (o 3,5 %; resp. o 3,0 %).

Cenový deflátor ke stejnému období předcházejícího roku činil 103,2 % a byl ovlivněn zejména vyššími cenami pohonných hmot a potravin. Naopak nejvíce se snížily ceny v prodejnách s počítačovým a komunikačním zařízením (o 10,6 %).

Mezinárodní srovnání vývoje maloobchodních tržeb v zemích EU je k dispozici na: (http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/eurostat/home).


Zdroj: ČSÚ
K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:

Pá 12:57  Netflix po většinu času teď konsoliduje InstaForex (InstaForex)




Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688