Reklamu v televizi možná ztiší zákon, pracuje na něm poslanec VV Skokan
PRAHA (MEDIAFAX) - Televizní reklama vysílaná hlasitěji než pořady okolo ní se v Česku možná stane minulostí. Vznik zákona, který by tento problém upravil, iniciuje podle informací agentury Mediafax poslanec a člen sněmovního volebního výboru Petr Skokan (VV).
"Diváci by neměli být ohlušováni řvoucí reklamou. Osobně vnímám hlasitost komerčních bloků jako obtížný fakt, se kterým se nehodlám smířit," uvedl Skokan. Sám už na začátku letošního roku oslovil ředitele televizí v Česku, aby hlasitost vysílané reklamy omezili.
"Hlasitá reklama diváky obtěžuje, mnoho z nich se kvůli tomu na mě obrací," zmínil poslanec. Připomněl, že stejný záměr podporuje i petice a že o stejném tématu nyní hlasují příznivci Věcí veřejných na stranickém webu.
Agentuře Mediafax Skokan řekl, že návrh zákona, na kterém spolupracuje i s odborníky na šíření zvuku, předloží kolegům ve volebním výboru pravděpodobně v únoru 2012. Nejdřív ale musí záměr odsouhlasit právě "véčkaři". Termín pro vyjádření svého názoru mají do 21. prosince.
Podle poslance VV může být českou inspirací, "v dobrém i špatném", například Slovensko, kde zákaz vysílat reklamu a teleshopping se zvýšenou hlasitostí platí čtyři roky. "Zajímavou cestou jdou Spojené státy, kde Kongres přijal zákon, který donutí výrobce televizorů zajistit technicky srovnání hlasitosti reklamních bloků na úroveň shodnou s hlasitostí zvuku sledovaného pořadu," zmínil.
Proti sjednocování hlasitosti televizní reklamy existuje vnitrostranická opozice i v samotných VV. "Nemyslím si, že regulování hlasitosti v reklamách je správným krokem. Pro mnoho lidí je obtěžující reklama sama o sobě a hlasitost je jen jedním z aspektů, který problematiku ve své celistvosti vyřešit nedokáže," uvedl na webu strany člen rady a grémia VV Michal Pavel.
Hlasitost reklamy je podle Pavla vnímána subjektivně a záleží především na tom, v jaké části pořadu je nasazena. "Reklama v průběhu akčních scén nebude nikdy tak rušivá, jako reklama vložená do pořadu typu Nedělní chvilka poezie," zmínil člen grémia a rady VV.
Pavel navíc upozornil, že nařízené snížení zvukové hladiny reklamy nemusí situaci vyřešit. "Vnímání hlasitosti závisí i na tzv. promodulování signálu, tedy energie obsažené v signálu. Nejsem proto zastánce další regulace v oblasti televizního reklamního vysílání. Koneckonců, vypnout televizi zvládne každý soudný člověk sám," uzavřel.
Jan Kálal, kalal@mediafax.cz
Poslední zprávy z rubriky Z domova:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Zákon stavební zákon č. 283/2021 Sb.
- Kurzy měn, akcie, komodity, zákony, zaměstnání - Kurzy.cz
- Ostatní příjmy, § 10 - Zákon o daních z příjmů č. 586/1992 Sb.
- Kurzy měn, akcie, komodity, zákony, zaměstnání - Kurzy.cz
- Provoz silnice 1 třídy v úplném znění zákonů
- Nový stavební zákon
- Dlouhodobý investiční produkt - novela zákona o kapitálovém trhu
- Alkohol - kalkulačka on-line
- Jaký je dnes státní svátek?
- Jaký je dnes mezinárodní den?
- Měřítko - měřítko mapy. Co znamená měřítko na mapě a kolik kilometrů v reálu je jeden centimetr na mapě
- Reklamu v televizi možná ztiší zákon, pracuje na něm poslanec VV Skokan - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení
Prezentace
27.12.2024 Stále více lidí investuje do bitcoinu.
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Od slunečního světla do hlubin: Skrytý zdroj kyslíku, který vyvolává kontroverze
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Svět se mění: 4 klíčové výzvy, na které musíte připravit své děti
Ole Hansen, Saxo Bank
Šokující předpovědi - Ceny elektřiny se zblázní a USA zdaní datová centra AI
Radoslav Jusko, Ronda Invest
AI, demografie a ženy investorky. Investiční trendy pro rok 2025