Reklamu v televizi možná ztiší zákon, pracuje na něm poslanec VV Skokan
PRAHA (MEDIAFAX) - Televizní reklama vysílaná hlasitěji než pořady okolo ní se v Česku možná stane minulostí. Vznik zákona, který by tento problém upravil, iniciuje podle informací agentury Mediafax poslanec a člen sněmovního volebního výboru Petr Skokan (VV).
"Diváci by neměli být ohlušováni řvoucí reklamou. Osobně vnímám hlasitost komerčních bloků jako obtížný fakt, se kterým se nehodlám smířit," uvedl Skokan. Sám už na začátku letošního roku oslovil ředitele televizí v Česku, aby hlasitost vysílané reklamy omezili.
"Hlasitá reklama diváky obtěžuje, mnoho z nich se kvůli tomu na mě obrací," zmínil poslanec. Připomněl, že stejný záměr podporuje i petice a že o stejném tématu nyní hlasují příznivci Věcí veřejných na stranickém webu.
Agentuře Mediafax Skokan řekl, že návrh zákona, na kterém spolupracuje i s odborníky na šíření zvuku, předloží kolegům ve volebním výboru pravděpodobně v únoru 2012. Nejdřív ale musí záměr odsouhlasit právě "véčkaři". Termín pro vyjádření svého názoru mají do 21. prosince.
Podle poslance VV může být českou inspirací, "v dobrém i špatném", například Slovensko, kde zákaz vysílat reklamu a teleshopping se zvýšenou hlasitostí platí čtyři roky. "Zajímavou cestou jdou Spojené státy, kde Kongres přijal zákon, který donutí výrobce televizorů zajistit technicky srovnání hlasitosti reklamních bloků na úroveň shodnou s hlasitostí zvuku sledovaného pořadu," zmínil.
Proti sjednocování hlasitosti televizní reklamy existuje vnitrostranická opozice i v samotných VV. "Nemyslím si, že regulování hlasitosti v reklamách je správným krokem. Pro mnoho lidí je obtěžující reklama sama o sobě a hlasitost je jen jedním z aspektů, který problematiku ve své celistvosti vyřešit nedokáže," uvedl na webu strany člen rady a grémia VV Michal Pavel.
Hlasitost reklamy je podle Pavla vnímána subjektivně a záleží především na tom, v jaké části pořadu je nasazena. "Reklama v průběhu akčních scén nebude nikdy tak rušivá, jako reklama vložená do pořadu typu Nedělní chvilka poezie," zmínil člen grémia a rady VV.
Pavel navíc upozornil, že nařízené snížení zvukové hladiny reklamy nemusí situaci vyřešit. "Vnímání hlasitosti závisí i na tzv. promodulování signálu, tedy energie obsažené v signálu. Nejsem proto zastánce další regulace v oblasti televizního reklamního vysílání. Koneckonců, vypnout televizi zvládne každý soudný člověk sám," uzavřel.
Jan Kálal, kalal@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Z domova:
Přečtěte si také:
Prezentace
12.11.2024 Motorola má nový hit Black Friday, svůj…
11.11.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?