Maloobchodní prodej Japonska v dubnu prudce zpomalil
Maloobchodní prodej Japonska v dubnu prudce zpomalil. Spotřebitelská důvěra klesla po nejhorším zemětřesení v novodobých dějinách na dvouleté minimum. Statistika ministerstva hospodářství, obchodu a průmyslu oznámila, že tržby klesly o 3,7% a následovaly revidovaný růst o 8,3% v březnu. Meziměsíční nárůst tržeb zaznamenaly obchody se smíšeným zbožím, textil, oděvy a nespecializované prodejny. Výrazný pokles vykázal prodej automobilů, potravin a PHM. V meziročním srovnání ukazatel zmírnil pokles z -8,3% na -4,8%.
Výsledek nakonec předčil negativní očekávání, většinový konsenzus předpokládal meziroční změnu -6,1%. Celkový komerční prodej Japonska v dubnu zpomalil o 10,4% a oproti stejnému období před rokem o 2,8%, tržby velkoobchodníků se propadly o 12,6% a meziročně o 2,0%, tržby obchodních domů rostly o 0,4% a v meziročním srovnání vykázaly po sezónním očištění pokles o 1,9%. V prvním čtvrtletí maloobchodní prodej Japonska meziročně zpomalil o 3,0%, ve fiskálním roce 2010 vzrostl o 0,8%.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?