Finmag (Finmag)
Podnikání  |  05.01.2011 11:52:09

Pavel Kohout: Drobil měl letět. Bez jakýchkoliv řečí a cavyků!

Pavel Kohout na začátku roku oznámil svůj odchod z protikorupční skupiny Národní ekonomické rady vlády (NERV). "Různí ministři a různí úředníci pracující na úrovni náměstků mají různé zkušenosti a různé představy, pokud jde o finance, kolektivní investování a související obory důležité pro důchodovou reformu. Někdy ty zkušenosti nejsou moc velké. Proto je nutné pracovat s některými představami, které jsou, zdvořile řečeno, ne úplně ideální," tvrdí ekonom. Rozhovor volně navazuje na ten, který na Finmagu vyšel včera.

Pavel Kohout: Drobil měl letět. Bez jakýchkoliv řečí a cavyků!

Váš ohlášený odchod z NERVu přichází krátce po rezignaci ministra životního prostředí Drobila kvůli kauze údajné korupce na fondu životního prostředí. Jak jste vnímal to, jak se vláda postavila k tomuto případu?

Tato epizoda nepatřila mezi nejslavnější dny této vlády. Sice to celé skončilo tím, že ministr Drobil odstoupil, a navíc dost rychle, ale mělo to být hladší. Premiér Nečas se ministru Drobilovi za odvolání téměř omlouval, což jsem považoval za skandální. Správné řešení bylo, že Drobil měl letět. Ale měl letět bez jakýchkoliv řečí a cavyků.

Zabránily by případu, jaký se stal na fondu životního prostředí, některé z úprav veřejných zakázek, které navrhl NERV loni v říjnu?

Jistě, například omezení možnosti specifikace kvalifikačních kritérií pro uchazeče o veřejné zakázky tak, aby šlo opravdu o veřejnou soutěž. To by znemožnilo podmínky – jak se říká hezkým českým slovem – vyspecifikovat tak, aby odpovídaly jednomu předem vybranému zájemci. Na fondu životního prostředí šlo o dvě zakázky. Jedna byla čistička odpadních vod v Praze, druhá byla správa prostředků fondu. U čističky bylo prý uvedeno jako jedno z kvalifikačních kritérií, že firma, která ji bude stavět, musí mít šest nákladních lodí. Je to naprosto absurdní. Jestli firma, která bude čističku stavět, bude lodě vlastnit, nebo si je pronajme, nebo jestli zvolí technologii, kde nákladních lodí nebude potřeba, je jedno. Jde o modelový případ toho, jak udělat kvalifikační kritéria tak, že veřejná soutěž je jenom legalizací špinavých peněz.

Po kauze Drobil jste na svém blogu uveřejnil sdělení, že ODS je pro vás vyřízená. Není to poněkud silné vyjádření od člověka, který s ODS dlouhá léta spolupracoval?

Pro mě už ODS byla jednou vyřízená v době po kuponové privatizaci, kdy jsem tam viděl neochotu řešit tehdy populární tunelování. Pak jsem ODS dal druhou šanci, a třetí už jí nedám.

Pokračování článku najdete na http://www.finmag.cz/cs/finmag/ekonomika/pavel-kohout-drobil-mel-letet-bez-jakychkoliv-reci-a-cavyku/

Tyto zprávy pro vás vytváří Finmag.cz.






?
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688